Amb una inversió total de 179.500.000 d’euros el primer semestre de l’any, el que significa una pujada interanual del 5 per cent, Internet és l’únic mitjà amb creixement en aquest període.
La inversió publicitària en televisió, el mitjà en el qual més s’inverteix, ha caigut un 16,5 per cent en el primer semestre i tant la premsa escrita (-20,5 per cent), com la ràdio (-12,8 per cent), com també els dominicals (-16,2 per cent), presenten una evolució negativa sobre el mateix període de l’any anterior, segons dades d’Infoadex.
En línies generals, la inversió publicitària en mitjans convencionals ha caigut un 15,6 per cent en els sis primers mesos de l’any respecte al mateix període de 2011.
A Espanya, un 43% dels espanyols es connecta diàriament a la xarxa, segons un estudi elaborat per Optimedia sobre el panorama digital, a més a més, el consum d’Internet es torna més profund pel que fa a temps dedicat i llocs visitats.
Internet ha crescut com a suport publicitari fins a representar el 16% del total de la inversió en mitjans convencionals durant 2011. L’any anterior el percentatge se situava en el 13%. La inversió publicitària en línia arriba així a la xifra de 899 milions d’euros. Ara bé, la desacceleració de la inversió publicitària en tots els àmbits, fins al digital, no afecta per igual a tots els mitjans. Les grans capçaleres són les úniques que mantenen el tipus segons les dades de Deloitte.
D’altra banda, segons un estudi de l’agència de mitjans Optimedia sobre el panorama digital de juny, Espanya és el sisè estat en hores dedicades setmanalment a la xarxa i un 43% dels espanyols es connecta diàriament a Internet. Els internautes, al seu torn, consumeixen més mitjans que la resta de la població, només en el cas de la televisió baixa el seu consum. La navegació per Internet per part de l’usuari és més profunda, és a dir, es visiten més sites i es dedica més temps a cadascuna d’elles.
De Infoadex i Periódico Publicidad