Els grans esdeveniments esportius i la inversió en campanyes polítiques donaran com a resultat un creixement global del mercat publicitari del 4,7% aquest any, el percentatge més alt des de 2011. En total aquest any s’invertiran 572.000 milions de dòlars en publicitat a nivell mundial. Són dades de l’Informe de Tendències Publicitàries, publicat aquest mes de gener per WARC, que analitza les claus de la inversió en 96 mercats i ofereix previsions per a l’any següent.
Així, el creixement de la inversió publicitària aquest 2018 superarà el 3% de 2017 (546.000 milions), sent Estats Units el major mercat perquè representa un 34% de la inversió total i aquest 2018 creixerà un 5%. La inversió publicitària a Europa occidental creixerà un 2,6% mentre que a Europa Central i de l’Est ho farà un 8,4%.
Quant als mitjans, Mobile es posiciona com a motor de creixement per a la inversió. L’any passat va ser l’únic mitjà que va guanyar quota de mercat per inversió publicitària, representant un 20,6% de la despesa total a nivell mundial; per a aquest 2018 s’espera que la inversió en mobile creixi un 32%, arribant als 149.000 milions de dòlars. Per la seva banda la Televisió es manté com el primer mitjà per volum d’inversió a nivell global, encara que en 2017 va veure reduïda la seva quota de mercat un 0,8% interanual, quedant-se en un 36,5% de la inversió global.
En aquest context, els gegants de Internet també guanyen posicions: Google va rebre l’any passat 95.000 milions d’inversió publicitària a nivell global (un augment del 19,7% interanual), mentre que Facebook va obtenir 38.200 milions de dòlars (un augment del 42%). I quan es tracta de la inversió per formats, la publicitat display ha representat un 75,1% del total el 2017 mentre que la publicitat en cercadors es queda en un 18,1%.
Per Àmbit de Recerca i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC