06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària global creixerà un 4,7% aquest any

Els grans esdeveniments esportius i la inversió en campanyes polítiques donaran com a resultat un creixement global del mercat publicitari del 4,7% aquest any, el percentatge més alt des de 2011. En total aquest any s’invertiran 572.000 milions de dòlars en publicitat a nivell mundial. Són dades de l’Informe de Tendències Publicitàries, publicat aquest mes de gener per WARC, que analitza les claus de la inversió en 96 mercats i ofereix previsions per a l’any següent.

Així, el creixement de la inversió publicitària aquest 2018 superarà el 3% de 2017 (546.000 milions), sent Estats Units el major mercat perquè representa un 34% de la inversió total i aquest 2018 creixerà un 5%. La inversió publicitària a Europa occidental creixerà un 2,6% mentre que a Europa Central i de l’Est ho farà un 8,4%.

Quant als mitjans, Mobile es posiciona com a motor de creixement per a la inversió. L’any passat va ser l’únic mitjà que va guanyar quota de mercat per inversió publicitària, representant un 20,6% de la despesa total a nivell mundial; per a aquest 2018 s’espera que la inversió en mobile creixi un 32%, arribant als 149.000 milions de dòlars. Per la seva banda la Televisió es manté com el primer mitjà per volum d’inversió a nivell global, encara que en 2017 va veure reduïda la seva quota de mercat un 0,8% interanual, quedant-se en un 36,5% de la inversió global.

En aquest context, els gegants de Internet també guanyen posicions: Google va rebre l’any passat 95.000 milions d’inversió publicitària a nivell global (un augment del 19,7% interanual), mentre que Facebook va obtenir 38.200 milions de dòlars (un augment del 42%). I quan es tracta de la inversió per formats, la publicitat display ha representat un 75,1% del total el 2017 mentre que la publicitat en cercadors es queda en un 18,1%.

Per Àmbit de Recerca i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...