Bones notícies per a la inversió publicitària: només un 30,6% dels anunciants enquestats per Sigma Dos per a la realització de l’estudi d’IPMARK “Expectatives per 2018 del mercat de la publicitat a Espanya”, que sortirà publicat el pròxim gener, afirma que la crisi catalana pot influir negativament en la inversió publicitària de 2018, davant al 64,5% que va sosté el contrari. Les agències i els mitjans de comunicació, per contra, són menys optimistes, encara que l’opinió està molt repartida. El 51,1% dels mitjans enquestats creu que la crisi catalana pot influir negativament , igual que el 50,4% de les agències.
Quan la pregunta és si la crisi catalana pot afectar negativament els resultats de les seves empreses i sectors, l’opinió s’inclina majoritàriament en no, tal com afirmen el 66,7% dels mitjans, el 67,7% de les agències i el 66,7% dels anunciants. És important assenyalar que les preguntes sobre la possible influència de la crisi catalana en el comportament de la inversió publicitària formen part d’un estudi més ampli, sobre les expectatives del mercat de la publicitat a Espanya per 2018, els resultats del qual es publicaran a finals d’aquest mes de gener, i que el treball de camp es va realitzar abans de les eleccions del 21 de desembre, del 30 de novembre al 5 de desembre.
L’enquesta ha estat realitzada, com en edicions anteriors, per l’institut Sigma Dos. En total s’han fet 248 entrevistes telefòniques a una mostra d’àmbit nacional composta per empreses anunciants, agències i mitjans de comunicació.
d’Ipmark / El Butlletí de l’AMIC