06/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària no patirà per la crisi catalana

Bones notícies per a la inversió publicitària: només un 30,6% dels anunciants enquestats per Sigma Dos per a la realització de l’estudi d’IPMARK “Expectatives per 2018 del mercat de la publicitat a Espanya”, que sortirà publicat el pròxim gener, afirma que la crisi catalana pot influir negativament en la inversió publicitària de 2018, davant al 64,5% que va sosté el contrari. Les agències i els mitjans de comunicació, per contra, són menys optimistes, encara que l’opinió està molt repartida. El 51,1% dels mitjans enquestats creu que la crisi catalana pot influir negativament , igual que el 50,4% de les agències.

Quan la pregunta és si la crisi catalana pot afectar negativament els resultats de les seves empreses i sectors, l’opinió s’inclina majoritàriament en no, tal com afirmen el 66,7% dels mitjans, el 67,7% de les agències i el 66,7% dels anunciants. És important assenyalar que les preguntes sobre la possible influència de la crisi catalana en el comportament de la inversió publicitària formen part d’un estudi més ampli, sobre les expectatives del mercat de la publicitat a Espanya per 2018, els resultats del qual es publicaran a finals d’aquest mes de gener, i que el treball de camp es va realitzar abans de les eleccions del 21 de desembre, del 30 de novembre al 5 de desembre.

L’enquesta ha estat realitzada, com en edicions anteriors, per l’institut Sigma Dos. En total s’han fet 248 entrevistes telefòniques a una mostra d’àmbit nacional composta per empreses anunciants, agències i mitjans de comunicació.

d’Ipmark / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...