23/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària va créixer fins setembre el 3,4%, segons l’estudi i2p

En els primers nou mesos de 2016, la inversió publicitària va ascendir a 2.969,5 milions d’euros, un 3,4% més que els 2.871,6 milions del mateix període de 2015, segons les dades de l’estudi I2P, que realitza la consultora Media Hotline, a partir de les dades de la companyia de control publicitari Arce Media.

Segons les estimacions dels responsables del i2p, la inversió publicitària podria acabar creixent en 2016 al 3,1%, després d’haver-ho fet en un 5,8% l’any passat.

Per mitjans, la meitat va registrar creixements: televisió (+6,3 fins 1.514,09), accés a internet (+14,8% fins 370.500.000), la ràdio (+1,3% fins 277,0 milions) i el cinema (+ 7,5% fins a 17,5 milions).

Previsió per 2017.- Les previsions de l’estudi i2p per al proper any, tenint en compte el comportament de magnituds com l’evolució del PIB o el consum de les llars, és que la inversió publicitària creixi el 2,9% arribant als 4.339.000 d’euros, de manera que es consolidaria la desacceleració de la inversió (2015 = 5,8%, 2016 = 3,1% i 2017 = 2,9%). Això sí, si es compleixen les previsions de l’ i2p, l’any que la inversió a internet superaria a la dels diaris i s’ha de recordar que aquest estudi no considera en les seves xifres la publicitat d’enllaços o contextual.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...