En els primers nou mesos de 2016, la inversió publicitària va ascendir a 2.969,5 milions d’euros, un 3,4% més que els 2.871,6 milions del mateix període de 2015, segons les dades de l’estudi I2P, que realitza la consultora Media Hotline, a partir de les dades de la companyia de control publicitari Arce Media.
Segons les estimacions dels responsables del i2p, la inversió publicitària podria acabar creixent en 2016 al 3,1%, després d’haver-ho fet en un 5,8% l’any passat.
Per mitjans, la meitat va registrar creixements: televisió (+6,3 fins 1.514,09), accés a internet (+14,8% fins 370.500.000), la ràdio (+1,3% fins 277,0 milions) i el cinema (+ 7,5% fins a 17,5 milions).
Previsió per 2017.- Les previsions de l’estudi i2p per al proper any, tenint en compte el comportament de magnituds com l’evolució del PIB o el consum de les llars, és que la inversió publicitària creixi el 2,9% arribant als 4.339.000 d’euros, de manera que es consolidaria la desacceleració de la inversió (2015 = 5,8%, 2016 = 3,1% i 2017 = 2,9%). Això sí, si es compleixen les previsions de l’ i2p, l’any que la inversió a internet superaria a la dels diaris i s’ha de recordar que aquest estudi no considera en les seves xifres la publicitat d’enllaços o contextual.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC