El 2015 la lectura de diaris en paper va continuar caient i va perdre un 4% fins a situar-se en 11,339 milions de lectors, segons les dades de l’acumulat anual de l’Estudi General de Mitjans (EGM), que realitza l’Associació per a la Investigació dels Mitjans de Comunicació i que recull el Llibre Blanc de l’AEDE. Des del començament de la crisi (2008) els diaris en paper han perdut un 30% dels seus lectors.
El descens va ser més acusat en el cas dels diaris econòmics, que van perdre un 10,7% de la seva audiència fins als 209.000 lectors. Els esportius també van caure per sobre de la mitjana (-6,0%) fins a situar-se en els 3,666 milions de lectors. Els diaris d’informació general, per la seva part, van registrar un descens menys pronunciat (-3,2%) i van assolir els 9,824 milions de lectors.
És precís assenyalar –com ja ha vingut informant aquest Butlletí- que, en termes d’audiència, la lectura dels diaris en paper perd importància amb l’augment del consum de notícies a través de la internet. Per aquesta raó, AIMC ultima juntament amb l’empresa d’estudis de mercat ODEC i el mesurador d’internet ComScore un sistema per al mesurament conjunt de l’audiència de la premsa en paper que combini ambdós suports.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí AMIC