04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La mort de FUNDACC deixa en mans de Déu la premsa de proximitat

La mort del Baròmetre de Fundacc ha portar com a conseqüència l’espera minusvalorització de la premsa de proximitat. El Baròmetre de la Comunicació ja va néixer amb el dit a l’ull dels principals editors, acusat de ser una eina al servei d’ERC, que el va gestar. Les dades de l’actual estudi, EGM Baròmetre Catalunya, perjudiquen ostensiblement la premsa de proximitat, com temien els seus editors.

Davant les queixes d’aquests, EGM dóna uns arguments inaudits i irresponsables: Fixeu-vos en els arguments de l’EGM: Tècnics de l’organisme admeten que no s’auditaven totes les capçaleres perquè “són moltes”, o “Tècnics d’aquest organisme van explicar a l’editora dels periòdics Línia que “treure dades de coses tan petites pot portar a què apareguin i desapareguin en cada onada”. Increïble. i anar fent…

Davant de tot plegat, Grup Comunicació 21 ha estat el primer en donar-se de baixa del control d’EGM Baròmetre Catalunya davant les “discrepàncies irresolubles” en l’auditoria que realitza l’organisme de la xarxa de periòdics Línia, líder a la premsa de proximitat amb més de 500.000 exemplars controlats per l’OJD sumant les seves 21 edicions. Vegeu més informació a: http://comunicacio21.cat/noticies-comunicacio21/110586-la-xarxa-linia-demana-sortir-d-egm-barometre-perque-l-organisme-admet-que-no-pot-auditar-totes-les-capcaleres

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

  • Els grans mitjans envers la premsa de proximitat actuen talment com poder dictatorial. Que no badin!, que la sega de la crisi encara continua. Les xifres de lectors va davallant; un mes sí, i el següent també.

  • El control de la difusió i l’audiència és massa sensible com per deixar-lo en mans de criteris discutibles. Cal posar èmfasi i rigor en aquest aspecte per evitar perjudicar una premsa tan necessària com la de proximitat.