A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) i ara es donen a conèixer les dels mitjans associats a l’ACPC. La suma d’ambdós és una mostra que, a Catalunya (no és pas així a altres llocs d’Europa i als Estats Units) l’audiència de la premsa de proximitat (local i Comarcal) ofereix unes dades esplèndides: un total d’1.225.300 lectors. Una quantitat que, en paper, és d’admirar.
D’aquesta audiència d’1.225.300 lectors, 1.171.000 corresponen als lectors dels mitjans de l’AMIC (1.052.000 controlats per OJD) i 543.000 és la suma dels lectors de l’ACPC. Com es llegeix en un comunicat de l’Associació de Premsa Comarcal, les dades d’audiència d’aquesta premsa tan característica a Catalunya desvetlla “la bona salut dels mitjans comarcals que -com ha estat en els darrers quaranta anys-, continuen sent líders, al seu territori, en lectors i fidelitat”.
Pel que fa al món digital, l’escalada és notòria. L’entitat AMIC compte amb 234 mitjans digitals associats els quals, conjuntament, superen els nou milions d’usuaris únics mensuals que, sumats als 215.000 individus que llegeixen els mitjans digitals de l’ACPC, estem davant una realitat ben prou notable. La suma de l’audiència en paper i en digital, doncs, fa dels mitjans de proximitat un caramel per a qualsevol campanya de publicitat.
Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia