Una investigació de Newspaper Association of American, va revelar que la publicitat impresa en els diaris influeix al moment d’adquirir o no un producte, ja que un 80% de les persones, assegura haver comprat alguna cosa després de veure un anunci. Mariano Cabrera, consultor & trainer de empreses i expert en màrqueting, ha assenyalat al diari El Deber, de Bolívia, que els diaris exerceixen una influència en la decisió de compra de les persones per la seva credibilitat. “La gent quan vol informar-se llegeix un diari. El torna un mitjà creïble”, ha assenyalat.
A parer de Cabrera, i sempre segons El Deber, una cosa semblant passa amb les revistes. En ser publicacions especialitzades, són referents sectorials. Per a Pablo Leiva, director general creatiu d’Athos, la premsa té un paper de complement i depèn del target. “El punt de venda sí o sí és un dels mitjans més influents. El producte ha de fer-se notar. Tota la competència hi és i si tens la màgia de destacar-te de la resta per una gòndola, amb una illa, o amb alguna imputació tens l’avantatge”, va dir el creatiu.
Discrepància.- Rosario Arzabe, directora creativa de Arzabe & Jire, no està d’acord amb els resultats de l’estudi, ja que sosté que en els últims anys l’estratègia de mitjans ha canviat molt. Segons la publicista, en l’actualitat les xarxes socials tenen molta participació com un nou canal de penetració de les marques.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC
El sector publicitari reivindica el seu valor: http://www.telecomunicacionesyperiodismo.com/2013/12/un-si-la-publicidad.html