Segons Mediasphere News, la setmana passada, l’Aliança per a la Premsa d’Informació General de França va demanar ajudes estatals addicionals per donar suport a la indústria. La premsa proposa diverses mesures específiques, com ara la creació d’un fons de 14 milions d’euros anuals per a la transformació d’impremtes i un IVA que passaria del 2,1% a zero per a la premsa.
El sector també demana que reconsideri el portatge de diaris com a servei personal per proporcionar als subscriptors crèdits fiscals i retornar les ajudes a la distribució a les editorials en lloc de a La Poste-Correus (que tendeix a distribuir cada vegada menys els diaris segons Jean-Michel Baylet, president de la nova premsa de la Aliança de la informació general. El cost de totes les mesures demanades per la premsa francesa s’estima en 169 milions d’euros anuals durant els pròxims cinc anys.
Sempre segons Mediasphere News, la disminució de la distribució d’exemplars impresos ha estat acompanyada durant diversos anys per una caiguda dels ingressos per publicitat. Malgrat l’explosió del públic digital, els ingressos de la publicitat digital no poden omplir per ara la pèrdua d’ingressos en paper. Segons un estudi de la consultora BearingPoint per al Ministeri de Cultura i el Consell Superior d’Audiovisuals del Govern de França publicat l’any passat, els ingressos nets publicitaris de la premsa impresa han caigut un 71% des de la dècada del 2000 a França.
Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: Tag’by / El Butlletí de l’AMIC