04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La premsa perd 13 dòlars dels ingressos del paper per cada dòlar d’ingrés del digital

El veterà periodista nord-americà Alan D. Mutter quantifica la disparitat existent entre els ingressos dels diaris impresos i els ingressos de les seves versions digitals en 13 dòlars a un. Aquesta xifra cal situar-la en el marc dels 25 trimestres consecutius de caiguda de la publicitat en premsa als EUA. Per a Mutter el problema és que ha baixat la publicitat en premsa escrita mentre que els ingressos en la publicitat digital dels diaris no ha sabut créixer als mateixos nivells que la publicitat digital en general.

Segons les dades de Mutter, entre el tercer trimestre del 2006 i el tercer trimestre del 2012, la publicitat digital general ha crescut un 114% mentre que les vendes digitals dels diaris només han crescut un 19% en el mateix període. L’aposta pels bànners i els classificats, les dues categories més fluixes de la publicitat digital, explicaria aquestes xifres.

Els diaris tampoc no han sabut aprofitar el creixement protagonitzat per la publicitat mòbil els últims tres anys i tampoc no estan gaire ben posicionats per aprofitar el que es preveu que sigui el gran creixement després del mòbil, el del vídeo, segons opina Mutter. En base a l’ajustament de la inflació, els ingressos dels diaris estan a nivells dels anys 1950. Podeu ampliar aquesta informació a: http://www.businessinsider.com/newspapers-are-losing-13-of-print-revenue-for-every-1-of-digital-revenue-2012-12?0=sai

de Business Insider

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...