El veterà periodista nord-americà Alan D. Mutter quantifica la disparitat existent entre els ingressos dels diaris impresos i els ingressos de les seves versions digitals en 13 dòlars a un. Aquesta xifra cal situar-la en el marc dels 25 trimestres consecutius de caiguda de la publicitat en premsa als EUA. Per a Mutter el problema és que ha baixat la publicitat en premsa escrita mentre que els ingressos en la publicitat digital dels diaris no ha sabut créixer als mateixos nivells que la publicitat digital en general.
Segons les dades de Mutter, entre el tercer trimestre del 2006 i el tercer trimestre del 2012, la publicitat digital general ha crescut un 114% mentre que les vendes digitals dels diaris només han crescut un 19% en el mateix període. L’aposta pels bànners i els classificats, les dues categories més fluixes de la publicitat digital, explicaria aquestes xifres.
Els diaris tampoc no han sabut aprofitar el creixement protagonitzat per la publicitat mòbil els últims tres anys i tampoc no estan gaire ben posicionats per aprofitar el que es preveu que sigui el gran creixement després del mòbil, el del vídeo, segons opina Mutter. En base a l’ajustament de la inflació, els ingressos dels diaris estan a nivells dels anys 1950. Podeu ampliar aquesta informació a: http://www.businessinsider.com/newspapers-are-losing-13-of-print-revenue-for-every-1-of-digital-revenue-2012-12?0=sai
de Business Insider