La Generalitat de Catalunya sembla retornar als nivells precrisi pel que fa a la inversió publicitària institucional. Segons informa Dircomfidencial, l’any passat va destinar 30,7 milions d’euros a la compra d’espais publicitaris, que és exactament la mateixa quantitat executada en 2008 (el 2015 va ser de 29,1 milions). Gairebé la meitat de tota la inversió de la Generalitat en mitjans s’ha destinat als impresos (49%) i el 37% en les revistes; la televisió va rebre el 14% del pressupost publicitari; Internet va recollir el 16% de la inversió i la ràdio va obtenir el 12% dels fons.
Amb diferència, el suport que més publicitat institucional va rebre de la Generalitat va ser El Periódico (Grupo Zeta), amb 3,2 milions d’euros (més del 10% de tot el pressupost); en segon lloc està El Punt Avui (1,9 milions d’euros), seguit de La Vanguardia (1,8 milions) i Ara (1 milió). Quan a la premsa estatal, segons Dircomfidencial El País va ingressar 109.000 euros; el Mundo, 7.200 euros, i l’ABC, 4.800 euros.
Quan a la premsa digital, Dircomfidencial diu que Elnacional.cat, va rebre publicitat per valor de 389.000 euros, per davant d’Ara.cat (324.000 euros) i Naciodigital.cat (314.000 euros).
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC