La publicitat digital consolida la seva època d’expansió el 2017, segons l’estudi Adex Benchmark H1 publicat per l’associació IAB Europe en col·laboració amb IHS Markit. Els principals encarregats d’aquest creixement són el vídeo en línia i el mòbil, especialment en la seva versió en pantalla. La investigació ratifica la avantatjada posició que està vivint en els últims temps la publicitat digital a nivell europeu. A la primera meitat de 2017, el sector ha experimentat una pujada d’un 11,5% respecte al mateix període de 2016, passant d’una despesa de 20.200 milions d’euros a 22.200 milions d’euros. Per al segon semestre, l’estimació de creixement és del 10%. Dades que contrasten amb els d’Espanya, on la inversió publicitària digital va créixer un 4,3% en el mateix període; i tot just un 1,3% en display i vídeo.
El mòbil és el gran impulsor d’aquestes dades a nivell europeu. La seva taxa de creixement arriba al 41,4%, per arribar a uns 6.800 milions d’euros. D’aquesta xifra, 3.400 milions corresponen a les recerques (+ 37%) i 3.300 milions d’euros a display (+ 45%). Ascensos que contrasten amb el desktop, que en display ha baixat un 1,4% i en recerca ha repuntat només un 4,1%. En general, escriptori s’ha mantingut gairebé pla en el primer semestre (+ 2,3%).
Un altre dels grans guanyadors en els resultats de l’estudi és el vídeo en línia, que suposa el 20% del total de la despesa en display. En el primer semestre de 2017 va pujar fins als 1.700 milions d’euros, un 30% més. Els altres formats display van créixer un 9,5% en el seu conjunt.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí