28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La publicitat digital a Europa creix més del doble que a Espanya

La  publicitat digital consolida la seva època d’expansió el 2017, segons l’estudi Adex Benchmark H1 publicat per l’associació IAB Europe en col·laboració amb IHS Markit. Els principals encarregats d’aquest creixement són el vídeo en línia i el mòbil, especialment en la seva versió en pantalla. La investigació ratifica la avantatjada posició que està vivint en els últims temps la publicitat digital a nivell europeu. A la primera meitat de 2017, el sector ha experimentat una pujada d’un 11,5% respecte al mateix període de 2016, passant d’una despesa de 20.200 milions d’euros a 22.200 milions d’euros. Per al segon semestre, l’estimació de creixement és del 10%. Dades que contrasten amb els d’Espanya, on la inversió publicitària digital va créixer un 4,3% en el mateix període; i tot just un 1,3% en display i vídeo. 

El mòbil és el gran impulsor d’aquestes dades a nivell europeu. La seva taxa de creixement arriba al 41,4%, per arribar a uns 6.800 milions d’euros. D’aquesta xifra, 3.400 milions corresponen a les recerques (+ 37%) i 3.300 milions d’euros a display (+ 45%). Ascensos que contrasten amb el desktop, que en display ha baixat un 1,4% i en recerca ha repuntat només un 4,1%. En general, escriptori s’ha mantingut gairebé pla en el primer semestre (+ 2,3%).

Un altre dels grans guanyadors en els resultats de l’estudi és el vídeo en línia, que suposa el 20% del total de la despesa en display. En el primer semestre de 2017 va pujar fins als 1.700 milions d’euros, un 30% més. Els altres formats display van créixer un 9,5% en el seu conjunt.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...