28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La publicitat digital impacta només quan es veu

Sona a veritat de Perogrullo però, tractant-se de publicitat digital, no ho és en absolut. Només quatre de cada deu anuncis servits en pantalla tenen visibilitat. D’aquests quatre, el consumidor només es fixa en dos. I, ara la bona notícia: el 51% d’aquesta poqueta publicitat que aconsegueixen veure els internautes sí que atrapa la seva atenció. Així ha quedat reflectit en la 3a onada de Net Radar, l’estudi de Zenith sobre la visibilitat i l’eficàcia de la publicitat digital.

Una de les conclusions de la investigació, que en aquesta ocasió ha estat multidispositiu, és que la visibilitat, o millor dit la falta de visibilitat, és un dels principals problemes a què s’enfronta la indústria publicitària perquè afecta l’eficàcia de les campanyes en tots els seus nivells.

El tipus de dispositiu des del qual es veu la publicitat també afecta l’eficàcia ja que modifica el record. El mòbil guanya la batalla en la ment del consumidor , ja que assegura un 54% més de record que el PC i un 32% més que la tablet.

Sobre aquest punt, Mapi Marchate, directora d’investigació de Zenith, va assenyalar que el nivell de saturació publicitària al mòbil també és menor pel que l’impacte i l’atenció també són grans.

Per Blog Zenith / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...