Sona a veritat de Perogrullo però, tractant-se de publicitat digital, no ho és en absolut. Només quatre de cada deu anuncis servits en pantalla tenen visibilitat. D’aquests quatre, el consumidor només es fixa en dos. I, ara la bona notícia: el 51% d’aquesta poqueta publicitat que aconsegueixen veure els internautes sí que atrapa la seva atenció. Així ha quedat reflectit en la 3a onada de Net Radar, l’estudi de Zenith sobre la visibilitat i l’eficàcia de la publicitat digital.
Una de les conclusions de la investigació, que en aquesta ocasió ha estat multidispositiu, és que la visibilitat, o millor dit la falta de visibilitat, és un dels principals problemes a què s’enfronta la indústria publicitària perquè afecta l’eficàcia de les campanyes en tots els seus nivells.
El tipus de dispositiu des del qual es veu la publicitat també afecta l’eficàcia ja que modifica el record. El mòbil guanya la batalla en la ment del consumidor , ja que assegura un 54% més de record que el PC i un 32% més que la tablet.
Sobre aquest punt, Mapi Marchate, directora d’investigació de Zenith, va assenyalar que el nivell de saturació publicitària al mòbil també és menor pel que l’impacte i l’atenció també són grans.
Per Blog Zenith / El Butlletí de l’AMIC