23/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La publicitat, els nous models d’ingressos en la premsa i cap on va el periodisme, claus de les 4es Jornades de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals

En el context de l’era digital i els canvis en la forma de fer periodisme, les 4es Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals preveuen assolir la xifra de tres-cents congressistes a partir d’una oferta de ponències ambiciosa que s’estructura a partir de dos grans blocs temàtics: La publicitat i els nous models d’ingressos i cap on va el periodisme)

  1. La publicitat i els nous models d’ingressos

L’ACPG i Mitjans Digitals, conscient de la nova realitat social que ens envolta, ha volgut trobar noves perspectives relacionades amb el món publicitari i de finançament, fonamental per a la premsa gratuïta i digital. Per això, les 4es Jornades portaran a Barcelona professionals i casos d’èxit que posin llum als nous criteris de planificació amb els que treballen actualment els planificadors i a les noves formes d’invertir de les grans empreses, o bé es presentaran conceptes com la sindicació dels mitjans gratuïts per captar publicitat de forma conjunta, la publicitat Km0 que ofereix la premsa local i com l’oportunitat que la fragmentació d’audiències dels grans mitjans ofereix als mitjans de proximitat líders d’audiència. Les 4es jornades seran el referent internacional en premsa hiperlocal gratuïta i digital.

2. Cap a on va el periodisme?

Quines són les tendències? Com es transforma el món de la premsa per als periodistes? Quins són els exemples d’èxit als Estats Units i d’altres països? Com es combinen el periodisme, la tecnologia i la transparència? El lector com a protagonista en un entorn de nous formats digitals i estils comunicatius. De quina manera es conjuguen les xarxes socials, els rich media, els smartphones, les tauletes i totes les eines que tenim a disposició en el món de la informació? Quines són les noves demandes d’habilitats per als professionals de la premsa de proximitat?

Per a més informació i, properament, el llistat de ponències, visiti la nostra web de les Jornades: http://www.jornadespremsagratuita.com

(de El Butlletí acpg)

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...