10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

“La publicitat en línia havia d’haver estat predominantment nativa des del seu inici”

Dilluns, dia 27 de març, tindrà lloc el I Fòrum de Publicitat Nativa que organitza La Publicidad i que se celebrarà en els Cinemes Súper 8, l’antic Palacio de la Prensa de Madrid, reunirà als principals protagonistes del mercat i experts del sector de la publicitat nativa. Aquest primer Fòrum de Publicitat Nativa arriba després del gran èxit del dedicat a la publicitat programàtica i està dirigit tant a agències, com a desenvolupadors i anunciants que vulguin conèixer i posar-se al dia sobre aquest apassionant tema.

I què és la publicitat nativa, es pregunta en el full de propaganda?: La publicitat nativa és la integració de branded content en els mitjans amb el mateix look & feel i la mateixa experiència d’usuari que la resta dels continguts editorials. Amb aquest denominador comú, les empreses que participen en aquest primer fòrum son: Carat, Havas Media, Ligatus, Atresmedia, Publicis Media, El Agora, Quantum, OMD i Vocento. Els temes que conformaran el programa d’el Fòrum seran:

  • Diferenciar la Publicitat Nativa del Branded Content.
  • Què hi ha dins del format? Què és i què no és publicitat nativa?
  • És la publicitat nativa una manera diferent i efectiva d’arribar a l’usuari?
  • Diferenciar i definir bé com és cada producte.
  • La transparència, “relativa”, està condicionada. L’usuari és el que mana, el que decideix i per tant, l’estratègia ha d’anar dirigida cap a ell.
  • La integració de tots els participants del mercat; unir forces per generar una major transparència.

Una de les companyies que participaran en l’esdeveniment és OMD, i per això Sandra Sotelo, Head of Digital del Grup, ens mostra el seu punt de vista sobre el panorama actual del sector en la prèvia del Fòrum. Per cert, es poden aconseguir entrades de manera gratuïta a través del portal Ticketea.

Sandra Sotelo explica que “la publicitat nativa ha suposat una evolució en la publicitat en línia, de fet i sota el meu punt de vista, la publicitat en línia havia d’haver estat predominantment nativa des del seu inici, els usuaris no entren en un mitjà per consumir pre-rroll, ni llegir anuncis; hem aprofitat el trànsit dels mitjans i l’interès dels usuaris en els continguts per impactar publicitàriament sense posar el focus en formats que aportessin valor i generessin un major engagement i és en aquests dos punts clau on la publicitat nativa guanya rellevància.”  Certament, segons eMarketer actualment els formats nadius conviuen amb els formats convencionals, però d’aquí al 2020 desbancarà als mateixos. De fet, en 2016 a Estats Units la publicitat nativa ha superat a la inversió en display i representa el 56%.

Per Sotelo les millors campanyes de publicitat nativa són “aquelles que són capaces de captar l’atenció dels usuaris a través de la innovació en la creativitat amb peces interactives que al seu torn estan perfectament integrades en el mitjà i que responen a una estratègia de targeting i audiències de forma efectiva.”

Hom espera que  el I Fòrum Publicitat Nativa organitzat per La Publicidad acosti la publicitat nativa a les marques, mitjans i agències, trenqui amb les barreres que actualment existeixen i aporti les claus perquè aquesta sigui escalable i accionable en el curt mitjà termini.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació i La Publicidad / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...