Quan semblava que la premsa digital havia superat un desafiament, ara en vénen un munt de cop. Aquests són els nous reptes de la premsa digital.
- El telèfon intel·ligent ha desplaçat al portàtil i l’ordinador de sobretaula: com aconseguir que la publicitat sigui eficient en una minipantalla? És que algú mira la publicitat en un mòbil? De què viurem?
- El proper trastet es diu iWacht, és a dir, el rellotge intel·ligent connectat a Internet: com fer continguts per a aquests rellotges? La gent es llegirà un reportatge que tingui més de cent línies? Cinquanta? Vint?
- En les xarxes socials es consumeixen cada vegada més vídeos: què passarà amb els reporters que només saben escriure històries? Caldrà ensenyar-los a gravar vídeos amb el seu mòbil?
- Hi ha tal sobreabundància de notícies que la moda ara és no posar enllaços (com fa The Economist) per donar la impressió que en un moment s’ha d’acabar la lectura: no canvia això tot el que ens havien dit fins ara sobre enllaços ?
- Seguint amb la sobreabundància, el lector necessita gent que li resumeixi els temes: per ventura en el futur els periodistes faran resums que trigaran a llegir-se 10 segons com The Skimm? Seran capaços els periodistes de resumir el conflicte palestí-israelià en 20 segons?
- Cada vegada la gent entra als articles directament per Twitter o Facebook: serà la fi de les portades digitals amb dissenys bonics? És que importen alguna cosa les portades?
- Una de les plataformes més utilitzades ara per comunicar-se és WhatsApp: caldrà escriure articles per WhatsApp? Caldrà enviar missatges a WhatsApp?
Completem aquests sotracs amb més humor, més rapidesa, més imatge: el que està passant en el periodisme digital. CLIQUEU AQUÍ http://blogs.lainformacion.com/zoomboomcrash/2015/01/02/mas-humor-mas-rapido-mas-imagen-lo-que-esta-pasando-en-el-periodismo-digital/