L’any passat, els cinc majors grups de mitjans (Atresmedia, Mediaset, Prisa, Vocento i Unidad Editorial) van reunir entre tots una inversió publicitària de 2.523 milions d’euros, d’acord amb les xifres reportades per tots ells. Aquesta quantitat va representar el 60,0% de la inversió publicitària d’Espanya -4.208.000 d’euros- recollida en l’estudi I2P, que realitza la consultora Media Hotline.
En l’estimació realitzada per DigiMedios no es considera la publicitat captada per companyies tecnològiques com Google o Facebook, ja que aquestes no faciliten dades desagregades del nostre país.
Cal destacar la gran diferència entre els grups audiovisuals (Atresmedia i Mediaset) que representen un 45,6% de la inversió publicitària global, enfront del 14,4% dels denominats grups multimèdia (Prisa, Vocento i Unidad Editorial).
De la mateixa manera, i considerant les dades en perspectiva, cal assenyalar que la quota dels cinc grups va passar del 48,5% al 60,0% el l’última dècada; però la dels grups multimèdia es va reduir en 6 punts percentuals, mentre que la dels audiovisuals va augmentar en 17,5 punts.
Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC