24/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La quota del mercat publicitari dels cinc primers grups espanyols arriba al 60%

L’any passat, els cinc majors grups de mitjans (Atresmedia, Mediaset, Prisa, Vocento i Unidad Editorial) van reunir entre tots una inversió publicitària de 2.523 milions d’euros, d’acord amb les xifres reportades per tots ells. Aquesta quantitat va representar el 60,0% de la inversió publicitària d’Espanya -4.208.000 d’euros- recollida en l’estudi I2P, que realitza la consultora Media Hotline.

En l’estimació realitzada per DigiMedios no es considera la publicitat captada per companyies tecnològiques com Google o Facebook, ja que aquestes no faciliten dades desagregades del nostre país.

Cal destacar la gran diferència entre els grups audiovisuals (Atresmedia i Mediaset) que representen un 45,6% de la inversió publicitària global, enfront del 14,4% dels denominats grups multimèdia (Prisa, Vocento i Unidad Editorial).

De la mateixa manera, i considerant les dades en perspectiva, cal assenyalar que la quota dels cinc grups va passar del 48,5% al 60,0% el l’última dècada; però la dels grups multimèdia es va reduir en 6 punts percentuals, mentre que la dels audiovisuals va augmentar en 17,5 punts.

Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...