06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La Vanguardia aposta per competir amb la premsa de proximitat

LaVanguardia.com va tancar l’any 2016 com a tercer diari digital d’Espanya, segons les dades del mesurador oficial Comscore. El web del Grup Godó ha aconseguit la xifra de 12,8 milions d’usuaris, que suposa un nou rècord de lectors i que li permet reforçar el lideratge a Catalunya. Segons el mateix diari, el llançament fa unes setmanes de la doble portada Edició Global i Edició Catalunya ha permès facilitar l’accés a la informació als usuaris i consolidar la aposta per les notícies de proximitat.

“Un bon exemple de l’èxit d’aquesta estratègia informativa es va poder comprovar aquest mateix mes de gener a la publicació del Baròmetre de l’Hospitalet que revelava que LaVanguardia.com és el mitjà de comunicació digital més visitat pels veïns de l’Hospitalet de Llobregat per informar-se”, expliquen des de les pàgines del rotatiu barceloní.

Segons expliquen des del Grupo Godó, el conjunt de seccions locals de LaVanguardia.com va registrar el passat mes de desembre una xifra superior als 2,2 milions d’usuaris, citant dades de la plataforma Google Analytics. Les seccions provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona es troben entre les primeres posicions del rànquing de seccions locals més vistes, i les segueixen les comarcals del Baix Llobregat, Barcelonès Nord, el Maresme o les tres seccions del Vallès, d’entre les 20 edicions de proximitat catalanes actualment en marxa, però en aquest cas no es citen les pàgines vistes ni els usuaris únics.

En la seva aposta per competir amb els mitjans catalans de proximitat, de cara a 2017, el diari digital diu que “aposta un any més per aquesta xarxa d’edicions locals per informar sobre l’actualitat més propera a les principals ciutats i municipis de Catalunya. Totes elles cobreixen la informació diària a partir de notícies, entrevistes i reportatges inèdits i ofereixen també la informació de servei més rellevant i una acurada selecció de propostes d’oci a l’apartat temàtic Viu a”.

Segons La Vanguardia, l’àrea informativa Local també vol ser una eina de promoció i divulgació de la realitat social, comercial i cultural del territori. A més, aquest any “el diari vol estrènyer la complicitat amb els lectors a través de la incorporació de col·laboradors experts en patrimoni cultural i històric, que posaran en valor els actius menys coneguts”.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...