La xarxa de periòdics de proximitat Línia es manté com la capçalera gratuïta no diària amb més difusió de Catalunya, segons les dades de PGD de març. En total són 417.052 exemplars distribuïts el mes de març sota la marca Línia.
En concret, les 14 capçaleres mensuals de la xarxa Línia en conjunt van distribuir 232.000 exemplars certificats a Barcelona i part de l’àrea metropolitana. Per la seva part, les edicions de Badalona, Gràcia, Sant Martí i Sants en van sumar 75.000 quinzenals, mentre que Línia Vallès va tenir una difusió de 8.763 exemplars setmanals.
En total són 417.052 exemplars distribuïts el mes de març sota la marca Línia. Són exemplars auditats i certificats, el que es contradiu amb l’enquesta d’audiència que elabora EGM Barómetre que, com a mínim -seguint cànons naturals- hauria de triplicar l’audiència segons la difusió, per quan s’estima que un exemplar és llegit per un promig de 3 persones. En aquest cas, l’audiència de la xarxa Línia hauria de ser de 1.250.000 exemplars mensuals. L’editora, Comunicació 21, ha protestat amb fermesa i adverteix que s’ha donat de baixa de l’EGM fins a rebre una satisfacció tècnica inqüestionable.
Les xifres de la xarxa Línia en conjunt superen les obtingudes per altres capçaleres de proximitat auditades per PGD. En concret, al març, amb periodicitat mensual, l’edició de l’Eixample de La Torre de Barcelona va registrar 19.980 exemplars, els mateixos que l’edició per a Sarrià, Sant Gervasi i Les Corts. Per la seva part, Aquí Berguedà va distribuir 10.000 exemplars; El Nou-la Guia del Baix Empordà, 9.995, i Els Colors del Pla de l’Estany, 4.945. De les capçaleres quinzenals, Freqüència va tenir una difusió de 10.800 exemplar, i El Diari del Vallès, de 10.490.
Quant a les capçaleres setmanals, Capgròs va assolir els 27.278 exemplars de difusió; La Fura, 25.270; Més Osona, 24.395; Notícies TGN, 24.900; Tot Sant Cugat, 22.519; L’Enllaç dels Anoiencs, 10.800; Contrapunt, 9.750, i Mollet a Mà, 4.990 exemplars.
Per si hi ha dubtes. Quedi clar que una cosa és la difusió (nombre d’exemplars auditats i certificats per OJD i l’altre la difusió, que es basa en una enquesta tècnicament reconeguda des del punt de vista estadístic i metodològic segons la qual es calcula el nombre de lectors de cada capçalera. Una enquesta, però, ofereix marges d’error que poden arribar ser molt. Aquest estudi és a caàrrec de l’EGM.