En la línia de treball que va exposar el nou president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, AMIC, Ramon Grau, en el seu programa de govern per als propers quatre anys, el passat dimecres, dia 15 de juliol, i a instàncies del Secretari de Comunicació del Govern, Josep Martí i Blanch, una delegació d’AMIC, composta pel president, el vocal de la Comissió Institucional, Mateu Ros i el secretari general de l’entitat, Josep Ritort, va mantenir una reunió amb el conseller delegat de l’Institut Català de Finances, Josep Ramon Sanromà.
En nom de l’ICF, Sanromà es va comprometre a buscar una via de finançament pels associats a AMIC pel que fa referència a les campanyes de publicitat institucional. Tot i que no és un tema fàcil, perquè cal trobar la complicitat de les agències intermediàries, es mirarà de fer tot el que calgui perquè l’associació AMIC pugui fer avançaments a compte de les campanyes de publicitat de la Generalitat de Catalunya. S’inicia, per tant, un procés de negociacions amb la voluntat de revertir la situació actual i poder facilitar aquest finançament tant necessari pels editors de mitjans de proximitat.