Les dades corresponen a l’informe Tendències mundials de la premsa de l’Associació Mundial de Diaris i Editors de Notícies (WAN-IFRA)
La setmana passada, WAN-IFRA (l’associació mundial d’editors de diaris de pagament) va presentar el seu informe mundial.
La majoria de l’ audiència mundial de la premsa escrita, 2.500 milions de persones, correspon a diaris impresos, mentre que les versions digitals de la premsa compten ja amb una audiència mundial de 600 milions de persones. Aquesta dada representa més lectors que el còmput total d’usuaris d’internet.
“La nostra indústria és més forta del que molts s’imaginen”, va assenyalar el president de WAN-IFRA, Larry Kilman, durant la presentació de l’estudi en el congrés mundial de l’associació que ha reunit editors de tot el món. “El problema no és l’audiència. Tenim audiència. El repte és trobar models de negoci rendibles en l’era digital “, va afegir.
De fet, l’audiència mundial dels diaris ha augmentat un 4,2% des de 2007, gràcies a les edicions digitals. També ha crescut la circulació de diaris de pagament impresos, un 1,1% a tot el món entre 2010 i 2011, encara que amb diferències entre regions. Mentre augmenta a Àsia (un 3,5%) i Orient Mitjà (4,8%), cau a Europa (un 3,4%), Amèrica del Nord (4,3%) i Llatinoamèrica (3,3%).
En correlació amb aquesta caiguda de la circulació en alguns estats, els ingressos publicitaris han baixat de manera global en premsa escrita un 40,6% des de 2007 sense que, de moment, hagin pogut ser reemplaçats per ingressos en els mitjans digitals. Segons l’estudi, aquesta diferència d’ingressos publicitaris en el paper en comparació amb els mitjans digitals està relacionada amb les diferències en la lectura que els usuaris fan d’ambdós mitjans.
Així, els lectors passen menys temps i visiten menys pàgines en els digitals del que fan en paper. Per això, per l’associació el repte està en tractar d’intensificar el consum que els lectors fan de la premsa a internet.
En total, la indústria de la premsa mou a tot el món uns 158.765.000 d’euros l’any, dels quals 60.332.000 d’euros corresponen als ingressos per publicitat.
D’El Butlletí de l’ACPG