A priori no sembla que els millennials siguin massa aficionats a llegir premsa, però la veritat és que les aparences enganyen. El 56% dels joves d’entre 18 i 34 anys assegura llegir periòdics amb regularitat, tant en format imprès com en línia, segons un estudi de la Associació de Periòdics d’Estats Units (NAA). I és que per molt que alguns pensin que els millennials són poca cosa més que al·lèrgics als periòdics, la veritat és que aquesta generació confia més en la premsa generalista que en altres fonts formació.
No en va, el 60% dels joves d’entre 18 i 34 anys que llegeixen premsa local (diaris o setmanaris en versió impresa i online) considera que aquestes publicacions són de confiança. I no només això. El 55% creu que els periòdics locals es guien per una bona ètica periodística i actuen en nom de l’interès comú.
Quant a la forma en què els millennials consumeixen contingut procedent dels periòdics, un 71% llegeix diaris en format digital com a mínim un cop al mes. Els millennials són, a més, un 112% més proclius a consumir contingut periodístic a través dels dispositius mòbils que la resta de la població adulta. Aquesta generació, però, és bastant menys afí als tradicionals diaris nacionals en paper. Només el 10% dels abonats a la versió impresa de The New York Times té entre 18 i 24 anys.
Malgrat això, el 68% dels joves d’entre 18 i 24 anys i el 75% dels millennials d’entre 25 i 34 anys admet reaccionar d’alguna manera a la publicitat emplaçada en la premsa impresa.