Les revistes en paper mantenen el seu nínxol de mercat tot i la crisi que viu el sector. Així ho assegura l’últim estudi que ha fet públic l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació, que després de consultar als seus internautes, ha fet públiques les dades de la seva última enquesta que ha revelat que el 68% d’ells confirma haver llegit alguna revista en paper en els últims sis mesos.
Aquesta dada té una segona lectura, ja que tot i que gairebé el 70% dels enquestats, hagin afirmat haver llegit alguna revista en paper en l’últim mig any, només un 38% d’ells afirma haver llegit l’últim exemplar de la revista en qüestió . Una dada que puja fins al 50% si ampliem el rang del paper i el digital.
L’estudi revela també una dada significativa. En els últims 30 dies, més de nou milions de lectors han recorregut a una revista a internet, una dada que aglutina el 27,6% dels internautes. En la banda oposada, dins d’aquest col·lectiu, gairebé 1,4 milions de lectors (4,2%) asseguren no haver llegit cap revista en paper en l’últim semestre. A més, l’estudi posa també de manifest que un 10% dels internautes és seguidor d’alguna revista en xarxes socials.
La dona supera l’home en consum de revistes. Un altre de les dades significatives que aboca aquest estudi és que la dona és una major consumidora de revistes, tant en paper com digitals. El 72% afirma haver llegit una publicació d’aquest tipus en els últims sis mesos, davant del 63% dels homes. Respecte a la lectura en línia, la lectura de revistes és també majoritàriament femenina: el 30% de les dones enfront del 25% dels homes.
No obstant això, aquests números no són suficients per incentivar la inversió publicitària en aquest tipus de publicacions. Tal com revela l’últim informe d’Infoadex, les revistes han estat les més afectades en el descens d’inversió publicitària en el primer trimestre de l’any. El sector ha viscut un important descens que ha passat de comptar amb 48.100.000 d’euros en el primer trimestre de l’any passat, a comptar amb 43,7 milions d’euros en el mateix període d’aquest 2019.
Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: Decoora