04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les dones lideren la lectura de revistes, tant en paper com en línia

Les revistes en paper mantenen el seu nínxol de mercat tot i la crisi que viu el sector. Així ho assegura l’últim estudi que ha fet públic l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació, que després de consultar als seus internautes, ha fet públiques les dades de la seva última enquesta que ha revelat que el 68% d’ells confirma haver llegit alguna revista en paper en els últims sis mesos.

Aquesta dada té una segona lectura, ja que tot i que gairebé el 70% dels enquestats, hagin afirmat haver llegit alguna revista en paper en l’últim mig any, només un 38% d’ells afirma haver llegit l’últim exemplar de la revista en qüestió . Una dada que puja fins al 50% si ampliem el rang del paper i el digital.

L’estudi revela també una dada significativa. En els últims 30 dies, més de nou milions de lectors han recorregut a una revista a internet, una dada que aglutina el 27,6% dels internautes. En la banda oposada, dins d’aquest col·lectiu, gairebé 1,4 milions de lectors (4,2%) asseguren no haver llegit cap revista en paper en l’últim semestre. A més, l’estudi posa també de manifest que un 10% dels internautes és seguidor d’alguna revista en xarxes socials.

La dona supera l’home en consum de revistes. Un altre de les dades significatives que aboca aquest estudi és que la dona és una major consumidora de revistes, tant en paper com digitals. El 72% afirma haver llegit una publicació d’aquest tipus en els últims sis mesos, davant del 63% dels homes. Respecte a la lectura en línia, la lectura de revistes és també majoritàriament femenina: el 30% de les dones enfront del 25% dels homes.

No obstant això, aquests números no són suficients per incentivar la inversió publicitària en aquest tipus de publicacions. Tal com revela l’últim informe d’Infoadex, les revistes han estat les més afectades en el descens d’inversió publicitària en el primer trimestre de l’any. El sector ha viscut un important descens que ha passat de comptar amb 48.100.000 d’euros en el primer trimestre de l’any passat, a comptar amb 43,7 milions d’euros en el mateix període d’aquest 2019.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: Decoora

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...