28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les “fake news” empenyen l’audiència cap als mitjans tradicionals

Les plataformes social media no són el vehicle preferit pels ciutadans per buscar informació fidedigna i contrastada. Així, les plataformes social media es consideren una màquina de fabricar notícies falses i mentides. Són el mitjà menys fiable per als consumidors consultats en vuit països, entre ells Espanya, segons la realització de l’estudi “In news we trust”. Encarregat per Teads, creador del vídeo outstream i marketplace de vídeo publicitari, analitza les actituds i tendències en consum de continguts informatius i publicitat.

El percentatge d’enquestats que torna a buscar informació a sites d’informació de provada qualitat i confiança ascendeix al 75%. I és que les notícies segueixen representant una part molt important en la vida dels consumidors, que majoritàriament les segueixen d’1 a 5 vegades al dia, especialment a través dels mitjans en línia i de la televisió. Els dispositius mòbils són cada vegada més el vehicle més utilitzat per informar-se: a Espanya fins a un 58% dels consumidors llegeix notícies en els seus smartphones.

El 26% dels enquestats en l’estudi “In news we trust” associa les notícies aparegudes en social media amb la falsedat. Els mitjans de comunicació s’associen més a conceptes com coneixement (36%) i precisió (22%); mentre que l’univers social media es relaciona més amb el  sensacionalisme (28%) i la falsedat (26%).

En preguntar als enquestats fins a quin punt presten atenció a les notícies a través dels diferents mitjans, línia i TV van ser els que millor capten la seva atenció, amb un 60% i un 52% respectivament, que declaraven prestar molta atenció. D’altra banda, els anuncis publicitaris en els mitjans socials tampoc generen massa confiança entre els usuaris.

Font: Lovely Mobile / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...