Un grup de grans empreses espanyoles, moltes de les quals fan augmentar l’Íbex 35, estan mantenint aquests dies una sèrie de contactes encaminats a establir accions conjuntes davant les organitzacions competents, contra una sèrie de mitjans de comunicació que, segons fonts dels afectats, “es dediquen de manera reincident a intentar extorsionar les companyies perquè mantinguin o augmentin els fons destinats a campanyes publicitàries en aquests mitjans”.
Segons aquestes fonts, per molt grans i poderoses que siguin aquestes companyies, en certa manera són molt vulnerables a determinades estratègies utilitzades per alguns mitjans consistents en “produir titulars en general falses, però prou escabrosos, amb el nom d’una d’aquestes grans companyies, que finalment es converteixen en notícia per art de la viralitat”.
Es tractaria -segons afirmen les fonts consultades- de notícies forçades, quan no directament falses, amanides amb una sèrie de condicionals i subjuntius com “podria arribar a”, “estaria a punt de”, o “a punt de començar a”, i assignades a fonts, que sempre són “del mercat” o “del sector”.
Les grans companyies es queixen que aquest tipus d’actituds es produeixen sobretot en una sèrie concreta de mitjans digitals, que coincideixen precisament amb els que han vist “minvats” els seus ingressos publicitaris en els últims temps.
Tot i que encara no estan definides en concret les accions que aquest grup de grans companyies podria dur a terme, aquestes podrien passar per demanar empara a les diferents organitzacions sectorials i institucions públiques involucrades en l’àmbit publicitari, sense descartar sol·licitar una reunió amb el Defensor del Poble. A més, en alguns casos provats, podrien arribar fins i tot a interposar accions judicials.
Per Espacio Dircom / El Butlletí de l’AMIC