02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les grans empreses lluitaran contra el suposat intent d'”extorsió” d’alguns mitjans digitals

Un grup de grans empreses espanyoles, moltes de les quals fan augmentar l’Íbex 35, estan mantenint aquests dies una sèrie de contactes encaminats a establir accions conjuntes davant les organitzacions competents, contra una sèrie de mitjans de comunicació que, segons fonts dels afectats, “es dediquen de manera reincident a intentar extorsionar les companyies perquè mantinguin o augmentin els fons destinats a campanyes publicitàries en aquests mitjans”.

Segons aquestes fonts, per molt grans i poderoses que siguin aquestes companyies, en certa manera són molt vulnerables a determinades estratègies utilitzades per alguns mitjans consistents en “produir titulars en general falses, però prou escabrosos, amb el nom d’una d’aquestes grans companyies, que finalment es converteixen en notícia per art de la viralitat”.

Es tractaria -segons afirmen les fonts consultades- de notícies forçades, quan no directament falses, amanides amb una sèrie de condicionals i subjuntius com “podria arribar a”, “estaria a punt de”, o “a punt de començar a”, i assignades a fonts, que sempre són “del mercat” o “del sector”.

Les grans companyies es queixen que aquest tipus d’actituds es produeixen sobretot en una sèrie concreta de mitjans digitals, que coincideixen precisament amb els que han vist “minvats” els seus ingressos publicitaris en els últims temps.

Tot i que encara no estan definides en concret les accions que aquest grup de grans companyies podria dur a terme, aquestes podrien passar per demanar empara a les diferents organitzacions sectorials i institucions públiques involucrades en l’àmbit publicitari, sense descartar sol·licitar una reunió amb el Defensor del Poble. A més, en alguns casos provats, podrien arribar fins i tot a interposar accions judicials.

Per Espacio Dircom / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...