SEMrush, proveïdor de dades de màrqueting en línia, ha analitzat les definicions de les paraules més buscades a Google pels espanyols durant l’any 2018. La investigació s’ha estès a altres països de la Unió Europea, entre els quals hi ha França, Itàlia i Regne Unit. Amor, Bitcoin, NIF, Brexit i moció de censura, VPN (Virtual Private Network), feixisme, feminisme, fibromiàlgia i substantiu són els deu termes que més curiositat han generat a Espanya l’any passat.
La política també ha atret l’interès dels espanyols, així com temes de tall social a 2018. Així es dedueix de l’anàlisi de SEMrush, que reflecteix que alguns dels termes més buscats des de Google Espanya el 2018 van ser Brexit, moció de censura, feixisme i feminisme, temes altament comentats en els mitjans i xarxes socials l’any passat.
A Espanya l’”amor” s’eleva sobre la resta dels termes més buscats pels espanyols en 2018. Segons revela l’anàlisi, ha estat a l’Estat espanyol, on la paraula amor s’ha posicionat en primer lloc, molt lluny d’Itàlia on la paraula no apareix si més no entre les 100 primeres recerques escollides pels italians. Entre les paraules que més interès a la seva definició desperten, SEMrush ha revelat que els temes d’actualitat social i econòmica centren l’interès dels internautes espanyols, sent Brexit o Bitcoin algunes de les paraules que ocupen els primers llocs de la taula.
A Itàlia, les inquietuds despareixen molt lligades als temes d’autoconeixement i benestar: somnis, resiliència i empatia ocupen les primeres posicions del rànquing de les recerques. En canvi als francesos els agraden els conceptes molt filosòfics i de societat: són els que semblen haver-los interessat l’any passat segons es dedueix de l’anàlisi; el 80% de les paraules més buscades estan relacionades amb aquests temes: Empatia, resiliència, ètica, desenvolupament, sostenible, laïcisme, procrastinació i pragmàtic. D’altra banda, durant l’any passat els anglesos semblaven particularment interessats en temes financers, les paraules salari mínim i bitcoin lideren el rànquing; són qüestions sobre l’idioma i la gramàtica que han preocupats als anglesos també: substantiu, verb i adverbi sent part de les definicions més buscades.
Si bé, cada país dels analitzats en la mostra reflecteix diferents interessos sobre molt diversos temes hi ha un concepte que agermana gairebé tots ells; la paraula “empatia”, que apareix entre les 60 definicions amb més cerques a tots els països estudiats, a excepció del Regne Unit, on aquest terme no apareix ni tan sols en el rànquing de les 100 definicions de paraules més buscades.
Font: Marketing News – infografia: SEMrush / El Butlletí de l’AMIC