04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Les tendències digitals per 2019, segons IAB

IAB Spain ha presentat, com cada any, el Top Tendències Digitals, un document que ha estat elaborat per algunes de les principals comissions de treball de l’associació amb l’objectiu de mostrar les claus del negoci digital a 2019. El document d’IAB Les tendències digitals per 2019, exposa les que, al seu criteri, seran les claus del negoci digital a 2019 segons les comissions de treball de IAB Spain.

Algunes de les claus que es detallen són:

Audio Online.- Les marques han de tenir una identitat d’àudio única, reconeixible i rellevant que es transmeti a través de totes les seves comunicacions.

Branding.- Les campanyes publicitàries es traslladaran a tots els punts de contacte entre marques i persones, des de la pròpia experiència de producte o servei, fins al suport explícit en causes i projectes socials.

Branded content & publicitat nativa.- Hi haurà cada vegada més una tendència gradual centrada en la generació de continguts amb interès rellevant per al target directament relacionats amb la categoria de l’anunciant. La compra programàtica de publicitat nativa creixerà exponencialment i el model de pagament anirà a poc a poc movent-se a CPM. El vídeo nadiu experimentarà un major creixement en inversió.

Data.- Per millorar la qualitat de la data s’ha creat el nou KPI, Effective On-Target CPM, que mostra el veritable preu que es paga per impactar el públic objectiu, i guanyarà més rellevància en comparació amb el CPM tradicional.

DOOH (Digital Out Of Home).- El DOOH ja és el present. El ROI és cada vegada més important, i gràcies a la tecnologia es poden obtenir més dades. Hi haurà nous i la creativitat serà tant per la marca com per l’usuari en real time en funció del context per captar més atenció.

Innovació tecnològica.- El ‘blockchain’ continua com una de les tendències tecnològiques en el pròxim any i serà clau. També s’observa que hi haurà un impuls del Visual Search, a través de motors de cerca.

Mobile.- La implantació del 5G afavorirà una major mobilitat i cobertura per als usuaris, amb serveis més innovadors i més rapidesa.

Xarxes Socials.- Les marques tenen una oportunitat de crear un espai per a les seves marques, amb un llenguatge propi, especialment per connectar amb millennials i la generazión Z. A més, poden aprofitar aquest rendiment a través d’anuncis que es reprodueixen en les transicions de ‘stories’, i els seus resultats són comparables a l’èxit de les Social Native Ads.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: ciospain

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...