Els diaris que s’editen a Catalunya tampoc han tingut un bon començament de curs pel que fa a vendes i difusió. La setmana passada us expliquem que els grans generalistes madrilenys havien perdut entre un 15% i un 18% de vendes i aquest dimecres coneixíem que La Vanguardia ha perdut un 25,5% en els últims dotze mesos i que el seu principal competidor, El Periódico, s’ha deixat un 16%. La publicitat remunta, però les vendes hauran d’esperar per començar el seu camí de recuperació. Aquest quadre, que ens facilita Media Hotline, mostra l’OJD del mes de setembre del 2013. Hi falten les dades d’aquest setembre de l’Ara, la darrera difusió del qual, segons OJD, era de 15.130 exemplars.
Els que més cauen són els dos grans diaris que s’editen a Barcelona. Les reculades han estat dures, en la línia del que ha estat tot l’any. En el cas de La Vanguardia la caiguda va ser del 25% en vendes (46.900 exemplars) en comparació amb setembre. En difusió les coses van molt millor ja que el retrocés en aquest mateix període va ser només de 8,4%. El Periódico va registrar unes vendes de 59.600 exemplars, un 16,1% menys. En difusió també va tenir un millor acompliment amb un retrocés del 7,9%. El Periódico supera La Vanguardia en vendes, però està molt lluny en difusió general, el que s’explica segurament pel caràcter institucional del diari del grupo Godó, que té un fort component de subscripcions.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG