24/09/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’IVA de premsa i llibres digitals es baixarà del 21% al 4%

Les revistes, diaris/periòdics, llibres i publicacions en línia pagaran els mateixos impostos que els impresos. Així ho va anunciar el ministre d’Economia, Luis de Guindos. És a dir, del 21% que es paga actualment, es reduirà fins al 4%.

El ministre va informar que la rebaixa es produirà d’una sola vegada, no de forma gradual, encara que no va precisar la data en la qual l’Executiu introduirà el canvi, ni el seu cost estimat per a les arques públiques. “La idea és una convergència total cap els tipus d’IVA que té la premsa impresa” , va afirmar de Guindos.

El passat 1 de desembre la Comissió Europea va presentar un paquet de mesures fiscals per donar suport al comerç electrònic i online a la UE. Entre les propostes estrella es troba la de permetre que els Estats Membres redueixin l’impost sobre el valor afegit al llibre electrònic i els diaris digitals, cosa que el ministre va confirmar per a l’Estat espanyol.

Per AEC / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...