08/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’optimisme enfront del futur es manté estable a l’inici de 2019

Segons l’Informe Perspectives del Consumidor de Kantar, l’any ha començat amb optimisme per part dels consumidors. Tant la valoració de la situació econòmica d’Espanya com la de la llar pròpia continuen en ascens, provocant que durant el primer trimestre del 2019 l’Índex de Comportament del Consumidor torni a assolir valors positius (5,3) després dels últims mesos de l’any anterior.

Les dades de consum minorista reals publicat per l’INE, conegudes fins a gener de 2019, mostren una tendència ascendent des de 2013, reforçant la idea d’estabilització del consum i fent poc probable un retrocés significatiu. 2019 no comença tan encoratjador com el final de 2018 ens feia pensar. Si bé és cert que es manté estable el percentatge de consumidors que creu que la desocupació continuarà com fins ara (50%), la percepció que la desocupació augmentarà en els propers mesos continua en ascens tot i la desacceleració que vèiem en l’últim trimestre de 2018. Per tant, es mantenen estables aquells consumidors que confien en mantenir la seva l’ocupació (74%) però creixen lleugerament aquells que veuen algunes possibilitats en perdre-(14%).

El clima generalitzat d’estabilitat laboral porta amb si mateix mínims històrics pel que fa al percentatge de consumidors que creu que els seus ingressos poden baixar en els propers mesos, un 3%, només superat en els últims deu anys pel 2, 5% registrat en l’últim trimestre de 2017. Aquest optimisme es veu reforçat en l’augment significatiu d’aquells que creuen que els seus ingressos es mantindran com fins ara (64%) i l’estabilitat en gradual augment dels que creuen que els seus ingressos augmentaran ( 14%).

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Infografia: Kantar Media

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...