AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) ha presentat els resultats d’un nou estudi realitzat a través de l’ AIMC Q Panel, el seu propi panell d’internautes en desenvolupament, en el qual es mostren els hàbits dels internautes en relació al consum de periòdics i Suplements. Aquest estudi, el primer que s’ha realitzat aquest any sobre aquest tema, té com a objectiu aprofundir en el coneixement dels individus que llegeixen premsa o suplements i tenen accés a Internet.
L’estudi afirma que preval la lectura mensual de diaris en format paper un altre any més. En la mitjana diària guanya terreny la premsa en línia enfront de la premsa impresa; el 32,5% dels internautes llegeix almenys un diari en paper al dia. Aquest percentatge de lectors que prefereixen el paper, ascendeix al 69,9% si el període de referència és un mes -una mica més reduït que en l’estudi de 2015 que reflectida un 70,4%-.
Menys de 2 de cada 10 internautes llegeix, almenys, un diari en paper i un altre en línia al llarg del dia: un 17,3% dels internautes consulta almenys un diari en paper i un altre en línia de mitjana en un dia, mentre que un 35,2% no accedeix a cap tipus de diari. Gairebé un 9% dels enquestats consulta durant el dia les dues versions d’una mateixa capçalera (online i offline). Aquesta xifra se situa en el 34,6% si el període analitzat és un mes, enfront del 29,3% registrat fa un any.
D’altra banda, els internautes que accedeixen a premsa online, visiten 1,8 digitals diferents cada dia. L’ordinador de sobretaula, encara que descendeix, segueix sent el dispositiu d’accés preferit pels lectors de premsa en línia. El dispositiu més utilitzat per al consum de digitals en línia és el PC, utilitzat pel 67,8% dels lectors de premsa en línia, seguit per l’Smartphone que creix un 13% situant-se en el 47% i la Tablet (23,4%).
Font_ AIMC / El Butlletí de l’AMIC