28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Malgrat tot, la publicitat en mitjans tradicionals continua essent la més eficaç

Segons una enquesta realitzada per Adobe, els anuncis que apareixen en periòdics, revistes i televisions són als que més atenció presten als usuaris, enfront dels que surten en mitjans digitals. Encara que els diners destinats a la publicitat a Internet s’ha elevat, per als usuaris el mètode utilitzat no és efectiu. Els resultats revelen que el 47% de les persones enquestades consideren que els anuncis en mitjans tradicionals (premsa i televisió) són els que més atenció presten, a més d’un 16% que va assenyalar la ràdio. El que més crida l’atenció de l’enquesta és que tan sols un 8% va indicar que presta atenció a la publicitat a la web, encara que la pitjor part se la van emportar els anuncis en aplicacions i jocs, amb un escàs 5%.

Aquesta enquesta ve a donar un toc d’atenció als anunciants, per als quals la confiança en els mitjans impresos ha baixat considerablement tractant de traslladar els seus ingressos a la web. Per als consumidors, més diners invertits no vol dir eficàcia. Les marques compten amb més coneixements digitals i tecnologies més avançades, però encara no són capaces de trobar la fórmula adequada per arribar als internautes d’una manera no invasiva.

de Media-Tics / El Butlletí de l’ACPG

(Foto: Altonivel)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...