La Fundació Knight, dedicada a la promoció del periodisme i del que anomenen les “comunitats informades” ha preguntat als periodistes assistents als cursos que es realitzen amb la seva col·laboració què els sembla la formació en el camp de les noves tecnologies: més del 60% creu necessària la formació en multimèdia, anàlisi de dades i camps similars, mentre que el 2006 el percentatge vorejava el 40%.
L’estudi, titulat Digital Training Comes of Age i donat a conèixer recentment al web de l’entitat, també recull el descontentament de part dels enquestats pel fet que als seus llocs de feina no tinguin l’oportunitat de formar-se adequadament ni de seguir pautes d’entrenament habitual.
“L’informe conclou que l’era digital representa un nou inici per la indústria de l’actualitat”, indica la fundació en una nota. “En el passat, el preu d’una formació de qualitat era un obstacle pels executius. Ara, molts cursos de capacitació es donen a través d’Internet a un preu molt baix i per a més comoditat dels treballadors” a què van adreçats. Es pot disposat de l’informe sencer.
De Journalism & Media Innovation