Segons el Baròmetre Hearst Espanya, durant aquests dies els espanyols estem més informats, consumim més alcohol i dolços i preferim el balcó al sofà. Com estem? Com ens sentim? Què estem comprant? Quins mitjans consumim? Són algunes de les preguntes que tots ens hem fet i a les que Hearst Espanya s’ha proposat donar resposta. Per a això, l’editora ha realitzat -en col·laboració amb Prémer, la companyia anglesa especialitzada en monitorització de el sentiment i la navegació dels usuaris a Internet-, una anàlisi de 616.000 posts publicats a Internet (xarxes socials, fòrums, blocs, mitjans convencionals, i cercadors ) durant la setmana del 8 al 14 d’abril.
Els objectius del Baròmetre Hearst Espanya consisteixen en esbrinar quins són els estats d’ànim dels espanyols en aquests dies de confinament, la seva actitud cap al consum i què estan fent per entretenir-se i lluitar amb aquesta situació. El mètode de treball de Prémer consisteix en l’anàlisi lèxic de les paraules més recurrents en els posts i la seva associació a emocions. Així, per exemple, a la banda negativa apareixen preocupacions com el risc que corre el personal sanitari i la tragèdia de les residències de gent gran -el que parla de l’empatia i la solidaritat dels espanyols com ciutadans, mentre que en el costat positiu les paraules més recurrents són família, pau, homenatge i el hashtag #yomequedoencasa.
Al centre, és a dir, en un lloc neutral, apareixen termes com quarantena, coronavirus i confinament, el que significa que els espanyols els assumeixen ja amb certa naturalitat. L’estudi conclou que l’estat d’ànim general és més positiu del que es podria esperar donades les circumstàncies ja que el 47,5% dels espanyols miren el futur amb optimisme i esperança.
Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Fotografia: CCMA