02/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Millora l’audiència de la premsa i milloren els ingressos

Les principals conclusions del World Press Trends (desenvolupat fa pocs dies als EEUU), font fonamental de dades de la premsa per conèixer les tendències mundials, no deixen lloc a dubtes. Si bé és cert que els mitjans i els seus usuaris cada vegada són més multiplataforma, la premsa escrita segueix jugant un paper fonamental a l’hora d’obtenir ingressos almenys fins que, no només augmenti la presència de la publicitat digital, que ho fa a marxes forçades, sinó també els beneficis que reporta.

 Desvetllem les tendències més destacables:

  1. Per primera vegada, els ingressos globals per circulació són més grans que els publicitaris, (92.000 milions de dòlars davant 87.000 milions), per tant, les audiències han passat a ser la major font d’ingressos dels mitjans. Excepte en alguns mercats europeus i asiàtics, en què la publicitat pot arribar al 40% dels ingressos, en la resta estan caient mentre els de la circulació es mantenen estables.
  2. Ja no hi ha una relació de dependència entre la marca i l’edició impresa. Els anunciants tenen avui dia més de 60 canals publicitaris a la seva disposició. No obstant això, els mitjans han demostrat que segueixen sent vehicles publicitaris molt valuosos gràcies a la seva transformació en empreses multiplataforma.
  3. L’audiència és cada vegada més mòbil. El temps que passen els nord-americans, britànics, italians i spanyols amb el seu mòbil ja supera el que dediquen a estar davant de l’ordinador. A més, 19 de les 25 principals companyies de mitjans mundials presenten un trànsit mòbil que supera fins en un 10% al de l’pc i amb fins a un 30% de la seva audiència arribant exclusivament de plataformes mòbils.
  4. La circulació impresa va augmentar un 6,4% el 2014 (un 16,5% en 5 anys). Aquest ascens s’explica per la pujada que ha experimentat en mercats com l’Índia en què la premsa escrita encara gaudeix de molt bona salut.
  5. La circulació combinada (impresa + digital) ha disparat les audiències a nivell mundial. A Austràlia, un 86% dels adults llegeixen diaris en alguna plataforma, al Regne Unit arriba fins al 83% i a Xile fins a gairebé el 82%.
  6. Més del 93% de tots els ingressos dels diaris encara procedeix de la impressió. I això seguirà sent així durant molts anys. La publicitat digital representa una petita part dels ingressos totals, encara que el seu creixement és espectacular (un 59% en 5 anys, un 8,5% en 2014). El problema és que els principals benefactors d’aquests diners no són els mitjans, sinó les grans startups tecnològiques.

Font: El Butlletí d’AMIC

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...