10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

“Model de negoci, tecnologia i comunitats”, els grans pilars del Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP) se celebrarà per primer cop a La Seu d’Urgell el dijous 24 d’octubre per la tarda i el divendres 25 pel matí. Amb la finalitat de compartir experiències i reflexionar sobre el seu present i futur, l’esdeveniment serà un punt de trobada d’editors i professionals de mitjans de proximitat, periodistes, professors de Comunicació i corresponsals d’ambdues serralades del Pirineu: Euskadi, Navarra, Aragó, Catalunya, Andorra, Occitània…

Les ponències i activitats del congrés seran una oportunitat per conèixer què està passant al món dels mitjans de proximitat i mostrar les oportunitats que oferiran les noves tecnologies per a desenvolupar nous models de negoci i dinamitzar les comunitats properes. Al mateix temps, el congrés serà una eina de debat per a construir un espai propi de comunicació.

Així doncs, el congrés es desenvoluparà sota 5 eixos temàtics diferents. En primer lloc, la funció social dels mitjans de proximitat, els quals han d’esdevenir especialistes de la seva comunitat i dinamitzadors socials, garantint el pluralisme i la diversitat. També es tractarà el model de negoci, fent incís en les necessitats específiques de formació i orientació que hi ha darrere dels petits mitjans. D’altra banda, comptar amb eines i indicadors per analitzar l’impacte de les publicacions és imprescindible, per aquest motiu, s’abordaran les mètriques aplicades als mitjans de proximitat. En quart lloc, s’analitzarà el paper del finançament públic, més en concret, les polítiques públiques i accions de suport governamental. Per últim,  la promoció de la llengua es posiciona com l’últim eix temàtic que es tractarà, amb la normalització i reconeixement d’aquesta per part dels mitjans de proximitat.                                                                                

Les ponències, tallers i debats del congrés versaran sobre tecnologia, intel·ligència artificial i eines aplicades als mitjans de proximitat; com són la creació de bots, traduccions, podcasts, màrqueting conversacional o estudis de gènere.

Entre les ponències més destacades trobem la d’en Ramon Salaverría, vicedegà de Recerca de la Facultat de Comunicació de Navarra i expert en mitjans digitals. L’acte també comptarà amb la presència de Mattew-Barraclough, periodista i actual directiu de la BBC, que assistirà des d’Anglaterra com a ponent del CIMP.

En poques paraules, el CIMP serà un esdeveniment per a professionals de la informació i comunicació que creuen que fer “periodisme és innovar”, que volen gaudir d’uns mitjans d’informació propis amb més capacitat informativa i amb les capacitats necessàries per construir un discurs de proximitat i clarament pirinenc.

Més informació i inscripcions a: https://cimp.media – Places limitades.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...