06/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Neix un premi de recerca en nous models de negoci per a mitjans de proximitat, premi Banc Sabadell

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, AMIC, en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats, anuncia la convocatòria d’un premi de recerca en Nous Models de Negoci per a empreses de Periodisme de Proximitat, amb el patrocini de Banc Sabadell, dirigit a docents, investigadors i estudiants de doctorat de les Facultats de Ciències de la Comunicació dels territoris de parla catalana, destinat a abordar qualsevol qüestió relacionada amb els models de negoci de les empreses catalanes de mitjans de proximitat en tots els seus vessants, però sempre amb la inclusió dels mitjans digitals i la premsa de proximitat, gratuïta o de pagament.

 Bases del premi de recerca

I Objectiu

L’objectiu del premi consisteix en cercar i/o conèixer nous models de negoci que ajudin a encarar el futur del sector i permeti als dirigents de les empreses de mitjans de proximitat ser cada vegada uns professionals més preparats, amb capacitat crítica i creativitat, que els faciliti millorar resultats i projectes editorials responsables i innovadors, i amb les eines pràctiques per fer front als canvis del sector editorial modern. El treball de recerca ha d’encabir-se en les àrees que es detallen a continuació. La investigació ha de ser inèdita, encara que es poden acceptar noves incorporacions a investigacions ja en marxa que no hagin estat publicades, i es valoraran especialment els enfocs i temàtiques més innovadores.

  1. Anàlisi estratègica de l’edició, des de la confecció d’un mitjà fins a la producció del mateix, sigui imprès, en línia o en qualsevol altre difusió.
  2. Anàlisi dels criteris i habilitats per editar i produir informació tant per la banda de les rutines de producció de l’emissor com de les característiques dels targets receptors.
  3. Innovació i emprenedoria en l’empresa de comunicació. Emprendre nous projectes d’informació, a l’interior d’una organització o en forma autònoma, que siguin una aportació novedosa a la societat.
  4. Anàlisi dels mercats de comunicació. Entendre els canvis en els mercats, en les sensibilitats culturals del país i en les tecnologies de la comunicació que tenen relació amb la feina de casa i el periodisme de proximitat.

II Del jurat

El jurat qualificador estarà format per un representant de les dues entitats convocants i un representant del seu patrocinador, Banc Sabadell, aixecant acta el secretari, que tindrà veu però no vot, Els noms dels integrants del jurat es faran públics en el moment en què es llegeixi el veredicte.

El jurat qualificador comprovarà, en primer lloc, que el projecte presentat s’atén a  les bases del premi i està convenientment explicat i raonat.

El jurat seleccionarà els projectes de recerca en Model de Negoci per a Periodisme de Proximitat que s’hagin rebut i decidirà quin, d’entre tots els presentats, obté el Premi AMIC, patrocinat per Banc Sabadell, dotat amb 6.000 euros. El veredicte serà inapel·lable.

El jurat també pot atorgar un accèssit o mencions honorífiques als projectes que així ho consideri, com també pot declarar desert el premi si ho considerés oportú. En el primer cas, l’accèssit, el projecte haurà de ser realitzat totalment.

III Dels participants

Es poden presentar investigadors a títol personal o com a equip de recerca amb un projecte original escrit en català. Els equips de recerca han de designar un representant en inscriure’s.

Els projectes de recerca presentats sense signatura, o sota pseudònim, seran admesos amb un certificat d’autoria emès per una universitat de la Xarxa Vives, si compleixen tots els requisits de les bases.

La recerca elegida, que obtindrà el finançament de 6.000 euros, rebrà l’import del premi, patrocinat per Banc Sabadell, quan la universitat que representa els autors d’aquest signi un conveni de col·laboració amb l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) la qual, finalment, quedarà propietària de la recerca guanyadora.

IV Presentació dels treballs

L’enviament dels projectes de recerca es farà en formats digitals: arxius en PDF o Word i escrits amb el tipus de lletra Arial, cos 12, a doble espai d’interlineat, a color negre tot el text encara que les imatges, fotos i quadres poden portar colors. El remitent de l’e-mail en cap cas portarà el nom de l’autor o un dels autors del projecte, per no perdre’s l’anonimat.

L’autor, o autors, del projecte guanyador estarà obligat a presentar el projecte de la seva recerca durant el Dia de la Premsa de Proximitat que organitza l’associació AMIC, que es realitzarà el dia 12 de juny de 2015. Posteriorment, l’autor, o autors, disposarà fins al 31 de gener del 2016 per a fer lliurament del treball mereixedor del premi, que finalment haurà de presentar públicament en una data que es comunicarà oportunament.

V Inscripció i terminis

Es rebran els projectes dels treballs de recerca fins al 15 de maig de 2015 i hauran de ser tramesos a l’adreça electrònica comunicació@amic.media indicant en el tema: “Premi de Recerca”. Una vegada acceptat un projecte, l’organització ho confirmarà al destinatari via correu electrònic.

El veredicte del jurat es donarà a conèixer públicament durant la primera quinzena del mes de juny de 2015. Barcelona, març de 2015

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...