Un estudi de The Conversation revela que els usuaris paguen per notícies sense saber-ho. El “pagament” és a través de la seva privacitat i les dades que revelen els seus interessos, gustos, etc. La investigació necessita que navegar per llocs web relacionats amb notícies exposa a més de dues vegades seguiments com la resta de la web.
“Que els lectors, sense saber-ho,” paguen “per al contingut amb la seva vida privada és certament qüestionable, i la pràctica també és un indicatiu de la situació precària de la indústria dels mitjans amb l’augment dels bloquejadors d’anuncis”, va dir .
La investigació indica que entre els llocs web relacionats amb notícies identificats per Alexa, els lectors estan, de mitjana, connectats a més de 19 servidors de tercers. És a dir, dues vegades més que els 100.000 llocs més populars.
Les sortides que faciliten aquest seguiment inclouen els noms més respectats en la indústria de les notícies. Un lector del web de The New York Times està potencialment connectat a 44 servidors de tercers, mentre que els visitants a Los Angeles Times tenen en el seu historial de navegació 32 servidors externs.
Fins i tot els mitjans de comunicació públics no són segurs. Un visitant de la pàgina web de NPR és monitoritzat per Chartbeat, Google, Nielsen Online, i comScore.
El Butlletí d’AMIC