Els diaris impresos han començat el curs amb dades que no conviden a l’optimisme. A l’octubre, un dels mesos amb més tensió informativa gràcies al començament de la precampanya electoral les edicions impreses de les quatre capçaleres generalistes editades a Madrid ha reduït les seves vendes entre un 20% i un 8,7% en comparació amb el mateix mes de l’ any anterior. De la mateixa manera, la difusió de El País, El Mundo, ABC i La Razón s’ha retallat entre un 5,3% i un 17%. L’enfonsament de la premsa estatal en paper no té fi.
Segons les dades de l’OJD pendents d’auditar, el més perjudicat continua sent el diari El Mundo que a l’octubre va registrar unes vendes de 82.000 exemplars i en només dotze mesos ha perdut un 20% de les seves vendes, equivalent a 20.000 exemplars menys. ABC també ha registrat una important caiguda del 13,6% en vendes, quedant a només sis milers d’exemplars de diferència amb El Mundo; en el cas de la difusió la dada de caiguda és del 13%, tot i que la diferència amb El Mundo és més gran i arriba als onze mil exemplars.
El País, que encara manté la difusió més alta de les quatre capçaleres, va registrar unes vendes de 130.900 exemplars a l’octubre, un 8,7% menys que el novembre de l’any passat; fa uns dies el director del diari Antonio Caño va indicar que en futur El País es convertiria en un canal de televisió. Finalment, La Razón es va quedar en 50.500 exemplars de vendes, un 14,9% menys i amb 81.000 exemplars de difusió, un 5,3% menys que a l’octubre de 2014. En total, els quatre diaris van perdre en conjunt 54.000 exemplars de vendes en un any i més de 80.000 exemplars en difusió.
PER AEC / El Butlletí d’AMIC