28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

OJD d’octubre dels diaris de Madrid sota el pesimisme

Els diaris impresos han començat el curs amb dades que no conviden a l’optimisme. A l’octubre, un dels mesos amb més tensió informativa gràcies al començament de la precampanya electoral les edicions impreses de les quatre capçaleres generalistes editades a Madrid ha reduït les seves vendes entre un 20% i un 8,7% en comparació amb el mateix mes de l’ any anterior. De la mateixa manera, la difusió de El País, El Mundo, ABC i La Razón s’ha retallat entre un 5,3% i un 17%. L’enfonsament de la premsa estatal en paper no té fi.

Segons les dades de l’OJD pendents d’auditar, el més perjudicat continua sent el diari El Mundo que a l’octubre va registrar unes vendes de 82.000 exemplars i en només dotze mesos ha perdut un 20% de les seves vendes, equivalent a 20.000 exemplars menys. ABC també ha registrat una important caiguda del 13,6% en vendes, quedant a només sis milers d’exemplars de diferència amb El Mundo; en el cas de la difusió la dada de caiguda és del 13%, tot i que la diferència amb El Mundo és més gran i arriba als onze mil exemplars.

El País, que encara manté la difusió més alta de les quatre capçaleres, va registrar unes vendes de 130.900 exemplars a l’octubre, un 8,7% menys que el novembre de l’any passat; fa uns dies el director del diari Antonio Caño va indicar que en futur El País es convertiria en un canal de televisió. Finalment,  La Razón es va quedar en 50.500 exemplars de vendes, un 14,9% menys i amb 81.000 exemplars de difusió, un 5,3% menys que a l’octubre de 2014. En total, els quatre diaris van perdre en conjunt 54.000 exemplars de vendes en un any i més de 80.000 exemplars en difusió.

PER AEC / El Butlletí d’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...