L’agència de comunicació SCR ha realitzat un estudi entre una mostra de gairebé 500 periodistes per conèixer l’ús de les eines del Social Media en el seu treball quotidià, així com a la seva visió del futur de la professió en aquest àmbit. Les respostes donen resultats molt interessants.
Si cal destacar un fet, aquest és que el paper no sembla que hagi de desaparèixer. El 71% dels enquestats creu que paper i digital conviuran, encara que digital anirà adquirint una major importància. Són conscients que Social Media ha suposat un canvi revolucionari en el món de la comunicació i del periodisme.
Dins de les eines emprades, Twitter guanya la partida, amb un 90,5% ús gràcies a la immediatesa i senzillesa de la informació. Facebook i Linkedin el segueixen amb un 71 i un 57% respectivament, tot i que la primera sembla que va guanyant adeptes. El 23% va destacar que Facebook era una xarxa important per al seu treball segurament motivat per la creixent tendència a convertir-se en un servei d’agregació de notícies.
El món digital és una realitat i això ho demostra el fet que cap dels enquestats és aliè a consultar les xarxes socials. I encara que no és l’única eina que utilitzen, tots s’estan adaptant a ella amb formació i treball diari tant per difusió com accés a la informació. En general, els professionals consultats demostren en les seves respostes un grau de maduresa important en el maneig del Social Media. El que una majoria conegui i apliqui les llicències Creative Commons per a la creació i comunicació de contingut, n’és una bona mostra.
D’El Butlletí AMIC