31/01/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Pèrdua de credibilitat i males condicions laborals, preocupacions dels periodistes

Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe “La relació entre periodistes i agències en l’era digital: Informe sobre les confluències en la comunicació actual” fet per l’agència de comunicació i relacions públiques Canela PR. Entre les conclusions d’aquest informe, destaquen algunes preocupacions dels periodistes .com. A més, de la investigació es desprèn el declivi dels mitjans tradicionals a favor dels mitjans digitals. Les conclusions de l’estudi es presentaran el proper dia 28, a Barcelona, en el marc dels Esmorzars Club Agències, que organitza prnoticias en col·laboració amb Canela PR a la Torre del Banc Sabadell.

Com ha afectat l’auge d’Internet i la crisi econòmica als mitjans espanyols? Quina repercussió tenen aquests fenòmens en la relació entre els periodistes i les agències i professionals de la comunicació? Han desaparegut formats tradicionals com la nota de premsa o la roda de premsa? Per respondre a aquestes i altres qüestions, l’agència de relacions públiques Canela PR ha elaborat l’Informe del Periodisme a Espanya 2015 “després d’enquestar a un centenar de professionals dels mitjans espanyols”.

Internet ha canviat les relacions existents entre les agències i els professionals de la comunicació i els periodistes. Ara els comunicadors tenen un accés directe a més fonts d’informació, però això no ha restat rellevància a la feina de les agències i els professionals de les Relacions Públiques, que segueixen sent importants per al 53% dels participants. Sí que ha variat la forma de transmetre la informació: les notes de premsa i les rodes de premsa perden pes a favor de les entrevistes i els contactes personals.

Els resultats també confirmen l’hegemonia del periodisme digital. A més, els periodistes espanyols afronten altres reptes com la pèrdua de credibilitat, l’empitjorament de les condicions de treball o la major precarietat laboral. Són qüestions que també aborda l’Informe del Periodisme a Espanya 2015 ‘amb l’objectiu de comprendre millor com treballen els periodistes en aquest nou escenari.

 Per iCanela / El Butlletí d’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...