Aquesta és una de les principals conclusions de l’informe “La relació entre periodistes i agències en l’era digital: Informe sobre les confluències en la comunicació actual” fet per l’agència de comunicació i relacions públiques Canela PR. Entre les conclusions d’aquest informe, destaquen algunes preocupacions dels periodistes .com. A més, de la investigació es desprèn el declivi dels mitjans tradicionals a favor dels mitjans digitals. Les conclusions de l’estudi es presentaran el proper dia 28, a Barcelona, en el marc dels Esmorzars Club Agències, que organitza prnoticias en col·laboració amb Canela PR a la Torre del Banc Sabadell.
Com ha afectat l’auge d’Internet i la crisi econòmica als mitjans espanyols? Quina repercussió tenen aquests fenòmens en la relació entre els periodistes i les agències i professionals de la comunicació? Han desaparegut formats tradicionals com la nota de premsa o la roda de premsa? Per respondre a aquestes i altres qüestions, l’agència de relacions públiques Canela PR ha elaborat l’Informe del Periodisme a Espanya 2015 “després d’enquestar a un centenar de professionals dels mitjans espanyols”.
Internet ha canviat les relacions existents entre les agències i els professionals de la comunicació i els periodistes. Ara els comunicadors tenen un accés directe a més fonts d’informació, però això no ha restat rellevància a la feina de les agències i els professionals de les Relacions Públiques, que segueixen sent importants per al 53% dels participants. Sí que ha variat la forma de transmetre la informació: les notes de premsa i les rodes de premsa perden pes a favor de les entrevistes i els contactes personals.
Els resultats també confirmen l’hegemonia del periodisme digital. A més, els periodistes espanyols afronten altres reptes com la pèrdua de credibilitat, l’empitjorament de les condicions de treball o la major precarietat laboral. Són qüestions que també aborda l’Informe del Periodisme a Espanya 2015 ‘amb l’objectiu de comprendre millor com treballen els periodistes en aquest nou escenari.
Per iCanela / El Butlletí d’AMIC