04/10/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Periòdics universitaris per garantir el futur dels periodistes

Els periodistes universitaris amb passió per donar veu als sense veu estan parlant per si mateixos en una campanya que combat algunes de les mateixes forces que han colpejat els diaris a tot el país, ja que els mitjans digitals han impedit imprimir vells i nous periòdics. Durant anys, mentre els ingressos publicitaris han disminuït, els editors universitaris han patit en relatiu silenci. Alguns han fet us del crowdsourcing de diners, mentre que altres han confiat en les donacions d’antics alumnes per ajudar a mantenir els periòdics independents a flotació. Però per a molts, la tasca s’ha demostrat massa gran, i els estudiants s’han vist obligats a reduir les seves operacions.

“Els estudiants de periodisme que treballen en diaris universitaris i que esperen fer una carrera en el periodisme són conscients que el model tradicional ja no funciona -la publicitat no paga prou per mantenir una redacció com alguna vegada va passar, especialment per als diaris i revistes”, ha dit Gordon Crovitz, cofundador de Press+ en una declaració. “Els periòdics universitaris necessiten trobar noves fonts d’ingressos, incloent noves formes de recol·lectar ingressos dels usuaris, els que valoren més l’accés a la informació”.

Durant les últimes setmanes, el moviment Save Student Newsrooms (una campanya per educar a les persones sobre els reptes als quals s’enfronten les redaccions dirigides pels estudiants) ha sorgit dels periodistes universitaris més afectats. A través de campanyes de mitjans socials, esdeveniments de sensibilització i editorials, més de 100 redaccions dels Estats Units van utilitzar les seves plataformes dimecres passat per mostrar perquè és important que segueixin sent viables i independents.

“Vull que més persones pensin en com les publicacions universitàries integrals i les publicacions locals estan per mantenir-ho tot sota control i ser un control de vigilància en general”, va dir Jemima McEvoy, redactora en cap de Washington Square News a la Universitat de Nova York. “Perquè si no les fem possible, crec que la gent sens dubte ho notarà”.

Un nombre creixent de redaccions independents han necessitat reconsiderar si volen tornar o no a afiliar-se a les seves universitats o oficines d’obertura. Als redactors de tot el país, la possibilitat d’una supervisió administrativa representa un obstacle per la seva llibertat i una potencial amenaça de censura.

Una editorial, que va aparèixer dimecres, explicar els esforços realitzats per periodistes estudiantils que posen hores en el que estimen i adverteixen contra la invasió universitària. El raonament és perfecte: “Aquestes històries són importants. No es concedeix la independència als mitjans universitaris: es guanya cada dia. Les nits es fan llargues a la redacció escrivint històries de trencament, saltant-te classes per anar a conferències de premsa i aprendre a cobrir la mort i el dolor simultàniament. No es renuncia quan un funcionari de la universitat et truca al telèfon mòbil i es queixa d’una història, o quan algú amenaça per correu electrònic en posar-te una demanda. Està fent el millor treball possible amb uns pocs recursos preciosos”. I conclou: “No podem fer callar la veu del cos de l’estudiant”.

La iniciativa Save Students Newsroom va començar després que un reporter de la Universitat de Florida va veure a Twitter que el periòdic de l’escola de Texas estava en crisi. Melissa Gomez, redactora en cap de l’Alligator Independent de la Florida, va considerar que el consell de The Daily Campus de Southern Methodist University havia decidit que el diari estudiantil independent tornaria a afiliar-se a SMU i continuarà només en línia. Frustrat per la notícia, Gómez i els seus editors gerents del Alligator van decidir actuar.

Quan l’Associació de Mitjans de Comunicació College va fer una enquesta als seus membres l’any passat, va trobar que al voltant del 30% dels enquestats havien reduït la quantitat de números que imprimien per fer front als descensos del finançament. Gairebé un 20% va informar que els seus ingressos en anuncis havien baixat entre un 10% i un 20%, mentre que altres experimentaven un descens encara més gran.

A NYU, McEvoy s’ha vist obligat a reduir el periòdic a quatre pàgines i rebaixar la seva distribució. Mentrestant, Gómez ha retallat la freqüència de la publicació impresa d’Alligator, a tres vegades per setmana. I a mesura que Glenn Rohrbacker i el personal intenten fer que el butlletí d’informació de la Universitat de New Haven sigui independent, ja han canviat la impressió setmanal a la quinzenal, amb més retallades que es veuen a venir. “La impressió pot ser el nostre futur, però no és el nostre futur”, va dir Rohrbacker.

Per als periodistes estudiantils, les pèrdues que sofreixen les seves redaccions tenen repercussions generalitzades. Per a un, els diaris universitaris són un camp de formació per als futurs periodistes i editors. Però els estudiants també argumenten que estan omplint una necessitat a les comunitats on els mitjans locals ja no tenen personal o estan fora del negoci. “Tenim la responsabilitat de compensar aquest forat”, va dir McEvoy.

En l’últim any, les redaccions dels estudiants sovint es van trobar a l’epicentre de trencar històries nacionals. Les notícies estatals del Michigan State van cobrir les denúncies de mala conducta sexual que envoltaven a l’entrenador de gimnàstica Larry Nassar. A la Universitat de Syracuse, els periodistes del Daily Orange han estat destapant històries sobre una fraternitat del campus acusada de racisme.

Els diaris de les universitats també treballen per fer que els seus companys de feina siguin responsables econòmicament. Gómez va dir que, al Alligator, el seu equip ajuda a garantir que el govern estudiantil posi un pressupost de 20 milions de dòlars a bon ús, com pot ser, per exemple, garantir un servei d’advocacia per als periodistes universitaris que ben sovint ha quedat palès que és necessari.

Per AP News / Àmbit d’Estratègia i Comunicació-Mediàtic

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...