28/05/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Periodistes publiquen què els paguen els grans mitjans mundials per article

El New York Times paga 450 dòlars per peça de 700/900 paraules, el Washington Post 500 dòlars per una columna d’opinió de 1.200 paraules, Al Jazeera, 350 per reportatge de 1.500 paraules i The Guardian $ 440 per un article. És almenys el que asseguren periodistes i autors en un web col·laboratiu anomenat “Quién paga a los escritores”, que pretén recollir informació i obrir un debat sobre el que es paga als col·laboradors frelance i la realitat econòmica dels mitjans.

Al desembre de 2012, segons explica Yorokobu, Manjula Martin, una californiana freelance curiosa per saber com es mantenien els seus companys de gremi, va obrir un compte a Tumblr que va anomenar Whopayswriters. En ell convida periodistes, escriptors i altres professionals a que enviïn informació sobre el que cobren: nom del mitjà, quantitat pagada, quan va ser i nombre de paraules i tipus d’article.

El projecte és col·laboratiu, té també presència a twitter i es nodreix exclusivament de la informació que comparteixen altres autors. Existeix també un altre website que fa el mateix amb els fotògrafs.

“El meu objectiu és proporcionar informació sobre el que cobren els escriptors i periodistes i animar que la gent parli, respectuosament i intel·ligent, sobre la realitat econòmica de la indústria dels mitjans. Segons es va endinsant en el món digital, l’estructura financera de la indústria canvia. Al mateix temps, l’economia mundial es mou cap al freelancisme. Aquesta situació no és sostenible per a molts professionals dels mitjans”, diu.

La seva intenció és generar una base de dades i revelar així una fotografia fixa dels mitjans perquè els freelance adquireixin consciència de grup i facin un sindicalisme intel·ligent. “Si van a reclamar pel seu treball”, argumenta, “crec que els treballadors necessiten organitzar-se i estar informats”.

De moment no apareixen mitjans espanyols en la recopilació però si una multitud de publicacions tan conegudes com The Economist, Wall Street Journal, Reuters, el Boston Globe, Internationl Herald Tribune, la revista Rolling Stone, Slate o Wired. Anar directament al web Who pays writers?CLICANT AQUÍ http://whopays.tumblr.com//

De Radiocable / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...