10/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Perquè els nous subscriptors de mitjans opten per pagar les notícies

El finançament de la indústria de notícies passa per un canvi època, les implicacions no es poden exagerar. En el futur, pràcticament tots els senyals suggereixen que menys dels ingressos provenen de la publicitat i més dels consumidors que paguen notícies. Aquesta és la raó per la qual s’ha fet aquesta investigació, realitzada pel Projecte Media Insight -una iniciativa de l’American Press Institute i l’Associated Press-NORC Centre for Public Affairs Research-.

El pas cap a les subscripcions requerirà la mesura de públics de manera diferent, amb analítiques que mesuren un compromís profund i no només visites de pàgines. Els editors hauran de segmentar també el públic per la seva lleialtat i per la seva eventual probabilitat de pagar. Potser de manera més significativa, les redaccions i els comercials dels mitjans s’alinearan més que abans. El pas cap a les subscripcions situa la redacció i el contingut de qualitat en un estrat pel qual val la pena pagar, i aquest ha de ser el centre de l’estratègia empresarial dels mitjans de comunicació.

Per ajudar a comprendre aquest nou paisatge, el projecte Media Insight, una col·laboració de l’American Press Institute i ñ’Associated Press-NORC Centre for Public Affairs Research, ha realitzat una sèrie d’estudis durant els últims 18 mesos per entendre el que mou els lectors a subscriure’s. El darrer d’aquests esdevé el més gran mai realitzasobre les persones que recentment s’hagin subscrit als diaris. Va enquestar als lectors que es van subscriure’s en els últims tres mesos a 90 diaris locals de tot el país. L’enquesta de més de 4.100 subscriptors recents captura els seus motius i mentalitats en el moment de la decisió. La mostra era prou gran per veure les diferències entre els grans documents i les petites preferències dels lectors per al consum digital versus la impressió, els demòcrates versus els republicans i molts altres factors.

En aquest informe, identifiquen nou “rutes per a subscripcions” diferents: els motius i les condicions que junts condueixen a una persona a subscriure’s. Algunes persones busquen la cobertura d’un tema de la passió en particular. Uns altres s’han subscrit a causa d’un canvi en el seu estil de vida. Alguns volen cupons per estalviar diners. Alguns van descobrir el document a través de les xarxes socials. Uns altres volen donar suport al periodisme com a institució. Tots són subscriptors.

Les troballes mostren oportunitats per als editors i també per als desafiaments: comprendre els camins de subscripció i ajudar a cada lector al llarg del seu viatge, lliurar els tipus de valor i compromís que cada grup vol, adaptar les tàctiques de màrqueting a cada grup i utilitzar aquest marc com a base per a la seva pròpia investigació de públic.

Per American Press Institute / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...