Només el 28% de les notícies difoses a Espanya pels mitjans estan protagonitzades per dones, segons l’últim informe del Monitor Global de Mitjans (GMMP) de 2015, que ha recollit dades en 114 països. La xifra s’iguala a l’obtinguda en 2010, per la qual cosa es confirma que la paritat de gènere en els mitjans de comunicació s’ha aturat en els últims cinc anys.
La invisibilitat de les dones en els formats tradicionals (ràdio, televisió i mitjans escrits) és gairebé la mateixa que en les plataformes digitals ja que únicament el 26% de les persones que apareixen a les notícies publicades o compartides per Internet i twitter són dones. D’altra banda, només el 37% de les notícies publicades en aquests mitjans estan escrites i produïdes per dones periodistes, xifra que no ha variat en els últims deu anys. A Espanya la presència de les dones en les notícies com a protagonistes presenta valors sensiblement millors encara que només arriba al 28% a premsa, ràdio i televisió i s’eleva fins al 33% en els diaris digitals i twitter.
D’Espacio Dircom / El Butlletí de l’AMIC