El proper dia 25 de juliol es presenta a la Sala Cotxeres del Palau Robert l’Informe de la Comunicació a Catalunya 2011-2012, un projecte de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) nascut el 2000 com a obra col·lectiva de periodicitat biennal. L’objectiu principal és esdevenir una eina de suport als investigadors, els professionals i els responsables de les polítiques públiques del país. L’Informe ha estat elaborat per l’Institut amb el suport de la Generalitat de Catalunya i el patrocini de Gas Natural i es publicarà en la col·lecció Lexicon Informes (que edita la Direcció General de Difusió).
L’informe recull dades de l’evolució de la comunicació en diversos àmbits, que el faran ser un punt de referència per a l’anàlisi del sector. En la seva elaboració ha intervingut un nombrós equip d’investigadors amb l’edició de Marta Civil, José Àngel Guimerà i Josep Joaquim Blasco. El capítol dedicat a analitzar la comunicació local constata que els mitjans de comunicació de proximitat han viscut entre 2011 i 2012 una situació molt difícil amb pèrdues d’ingressos per publicitat i una disminució de les ajudes públiques. Aquesta situació econòmica comença a tenir conseqüències en una pèrdua de capacitat i de servei al públic.
En el capítol de la comunicació local han intervingut els investigadors Marta Montagut, Lluïsa Llamero, David Domingo, Josep Àngel Guimerà i Vicenç Rabadán.
D’Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG