Un any més, els professionals de la publicitat i els mitjans no es poden perdre la presentació de l’Estudi de la Inversió Publicitària a Espanya i Catalunya, en aquest cas durant l’any 2013. L’acte es farà al Palau Robert, de Barcelona, el dijous, 6 de febrer, a migdia. L’Estudi de la Inversió Publicitària a Catalunya, que realitza cada any l’Associació Empresarial de Publicitat, (Gremi des de 1926) i està patrocinat per la Generalitat de Catalunya i la Cambra de Comerç de Barcelona, és elaborat per Media Hotline i Arce Media, i és presentat pel seu CEO, Enric Yarza.
Media Hotline és una consultora especialitzada en mitjans de comunicació i publicitat i Arce Media subministra informació de l’activitat publicitària a mitjans de comunicació, agències de mitjans i publicitat i anunciants. La informació d’Arce Media és la que utilitza, per al mercat espanyol, Nielsen Company conjuntament amb altres 90 estats per realitzar els seus informes internacionals sobre l’activitat i inversió publicitària. L’estudi d’Arce Media contempla, per separat, la inversió publicitària a Espanya i a Catalunya; en aquest darrer cas també inclou la premsa de proximitat.
La mateixa empresa elabora ja fa tres edicions el Llibre Blanc de la Premsa Comarcal i Local, que ofereix unes dades sorprenents sobre la força i la vitalitat de la premsa de proximitat, el seu impuls publicitari i els llocs de treball que ofereix. El Llibre Blanc ha esdevingut una eina necessaria per a qualsevol professional de la publicitat que es valori, tot i que les Administracions encara no corresponen als reptes de la premsa de comarques ni amb atenció ni amb publicitat ni amb suport, talment com si aquesta mena de premsa es limitès a fer de complement a la que s’edita a Barcelona i que, punxa en audiència a mesura que sa’llunya del cap i casal.
Àmbit d’Estratègia i Comunicació /El Butlletí de l’ACPG