Ja s’han fet públics els resultats de la Primera Ona de l’EGM, elaborada per l’AIMC per definir com és la relació i el comportament dels espanyols envers els mitjans de comunicació de l’Estat. Aquest estudi, presentat dimecres, 13 de abril, aborda un Resum General de Mitjans que descriu el comportament de l’audiència des d’abril de 2015 fins al març d’aquest any.
I en el panorama general trobem que el mitjà que més penetració té a Espanya segueix sent la Televisió, amb un 88,2%, una dècima menys que en el passat informe. El segueixen Exterior amb un 71,6%, havent experimentat un creixement del 2,3% i Internet amb un 68% (+1,3%). Per la seva part, llevat ràdio i suplements, amb un creixement del 0,3% i del 0,5%, respectivament, la resta de mitjans han vist caure la seva quota.
Mitjans Impresos.- Els mitjans impresos analitzats es divideixen en diaris, suplements i revistes. En aquest sentit, la penetració dels diaris és d’un 28,2%, és a dir: el 28,2% de la població llegeix aquest tipus de publicacions diàriament.
I els més llegits a l’Estat són Marca, El País i As, sent el quart lloc per a El Mundo.
Podreu trobar a faltar algunes capçaleres com El Economista o Cinco Días, però, tal com ja hem informat des d’aquest butlletí de l’AMIC en la informació de la tercera onada de 2015, en l’EGM només s’analitzen els diari que compten amb més de 60.000 lectors. De la mateixa manera, pot ser que més endavant també trobem a faltar El Mundo en la llista de mitjans online. I és que aquest i altres mitjans que es puguin trobar a faltar no hi apareixen a causa de que a l’hora d’estudiar capçaleres digitals AIMC només investiga aquelles que ho sol·liciten .
Si passem a les revistes, ens trobem amb un mitjà amb una major penetració de mercat (37,3%) que els diaris. Concretament, un 5,1% més. A més, aquest grup es divideix segons la seva periodicitat: setmanals o mensuals. Dins del primer subgrup, les revistes més llegides a Espanya són Pronto, Hola i Lecturas sumant, juntes, més de 6,5 milions de lectors.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC (Gràfics: Reason Why)