06/12/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Primer EGM 2016: Creix la penetració d’Internet i Televisió segueix sent el mitjà amb més penetració

Ja s’han fet públics els resultats de la  Primera Ona de l’EGM, elaborada per l’AIMC per definir com és la relació i el comportament dels espanyols envers els mitjans de comunicació de l’Estat. Aquest estudi, presentat dimecres, 13 de abril, aborda un Resum General de Mitjans que descriu el comportament de l’audiència des d’abril de 2015 fins al març d’aquest any.

I en el panorama general trobem que el mitjà que més penetració té a Espanya segueix sent la  Televisió, amb un 88,2%, una dècima menys que en el passat informe. El segueixen  Exterior  amb un 71,6%, havent experimentat un creixement del 2,3% i  Internet  amb un 68% (+1,3%).  Per la seva part, llevat ràdio i suplements, amb un creixement del 0,3% i del 0,5%, respectivament, la resta de mitjans han vist caure la seva quota.

Mitjans Impresos.- Els mitjans impresos analitzats es divideixen en diaris, suplements i revistes. En aquest sentit, la penetració dels diaris és d’un 28,2%, és a dir: el 28,2% de la població llegeix aquest tipus de publicacions diàriament.

I els més llegits a l’Estat són Marca, El País i As, sent el quart lloc per a El Mundo.

Podreu trobar a faltar algunes capçaleres com El Economista o Cinco Días, però, tal com ja hem informat des d’aquest butlletí de l’AMIC en la informació de la tercera onada de 2015, en l’EGM només s’analitzen els diari que compten amb més de 60.000 lectors. De la mateixa manera, pot ser que més endavant també trobem a faltar El Mundo en la llista de mitjans online. I és que aquest i altres mitjans que es puguin trobar a faltar no hi apareixen a causa de que a l’hora d’estudiar capçaleres digitals AIMC només investiga  aquelles que ho sol·liciten .

Si passem a les revistes, ens trobem amb un mitjà amb una major penetració de mercat (37,3%) que els diaris. Concretament, un 5,1% més. A més, aquest grup es divideix segons la seva periodicitat: setmanals o mensuals. Dins del primer subgrup, les revistes més llegides a Espanya són Pronto, Hola i Lecturas sumant, juntes, més de 6,5 milions de lectors.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC  (Gràfics: Reason Why)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...