L’anunci no fa una referència explícita a la consulta però sí anima els ciutadans de manera implícita a través d’una frase que diu “Vas néixer amb la capacitat de decidir, renunciaràs a ella?”. La inversió surt dels pressupostos de publicitat de la Generalitat i el seu logo apareix al final de l’anunci.
Carlos Herrera, va analitzar dimarts l’espot durant la seva editorial a Herrera a COPE i ha afirmat que tant la seva emissora com Onda Cero i la Cadena SER s’han negat acceptar emetre falques publicitàries sobre el referèndum en els seus dials.
A finals de juny el Parlament català va aprovar una moció presentada per la CUP on s’insta la Generalitat a condicionar les ajudes que atorguen als mitjans de comunicació privats a aquells que també acceptin emetre publicitat del referèndum. Però fonts de la Generalitat neguen que aquest sigui el cas, per quan no es fa propaganda del referèndum des de l’espot de referència.
Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC