D’un temps ençà, s’ha vist com els lectors de la premsa en paper s’estan reduint, guanyant pes els formats combinats i Internet. Malgrat aquesta tendència, es manté li interès pel producte, augmenta el temps de lectura i la premsa es manté com el mitjà més fiable per part dels lectors. L’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) té en marxa el programa “Com consolidar i millorar l’argumentació comercial de la Premsa”. L’objectiu d’aquest projecte passa per crear eines de comunicació, del valor i utilitat de la informació al mercat publicitari. Per a la seva anàlisi es van prendre mostres en sectors d’automoció, finances, bellesa i salut i cosmètica.
L’estudi realitzat per AMI mostra que els lectors troben a la premsa el mitjà més creïble, on les informacions i les notícies són més fiables. A més, la publicitat en premsa és ben acceptada per part dels usuaris i es compagina millor amb els continguts que en altres mitjans. Mostra d’això és que un 30% de les persones enquestades afirmen que “la publicitat en premsa és creïble i m’ajuda a la presa de decisions”. De fet, aquest sector està ja superant a la televisió.
Els objectius per a la investigació d’aquest projecte passen per demostrar l’eficàcia publicitària de la premsa. De l’estudi s’obté la conclusió que un de cada dos potencials compradors i lectors de cada sector es deté en els anuncis, comprenent un 57% més del que ho fa el conjunt de la població. A més, gairebé un 20% han efectuat una compra arran d’haver vist un anunci del seu interès en el diari, el que suposa un 43% més que la mitjana de la població. Un de cada dos lectors recorda haver vist anuncis que puguin ser del seu interès en algun mitjà imprès.
Per això, l’estudi onclou que la premsa en paper, combinada amb el format digital, és el mitjà que ofereix més informació per als lectors. A més, segons els lectors, la premsa en paper és el mitjà més útil i el que més ajuda en la seva elecció a l’hora de comprar o consumir un producte.
Per AMI – infografia: diarioconcepcion.cl