08/06/2023 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Publicitat en premsa en paper: la més fiable per als lectors

Resultat d'imatges per a "prensa en papel"

D’un temps ençà, s’ha vist com els lectors de la premsa en paper s’estan reduint, guanyant pes els formats combinats i Internet. Malgrat aquesta tendència, es manté li interès pel producte, augmenta el temps de lectura i la premsa es manté com el mitjà més fiable per part dels lectors. L’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) té en marxa el programa “Com consolidar i millorar l’argumentació comercial de la Premsa”. L’objectiu d’aquest projecte passa per crear eines de comunicació, del valor i utilitat de la informació al mercat publicitari. Per a la seva anàlisi es van prendre mostres en sectors d’automoció, finances, bellesa i salut i cosmètica.

L’estudi realitzat per AMI mostra que els lectors troben a la premsa el mitjà més creïble, on les informacions i les notícies són més fiables. A més, la publicitat en premsa és ben acceptada per part dels usuaris i es compagina millor amb els continguts que en altres mitjans. Mostra d’això és que un 30% de les persones enquestades afirmen que “la publicitat en premsa és creïble i m’ajuda a la presa de decisions”. De fet, aquest sector està ja superant a la televisió.

Els objectius per a la investigació d’aquest projecte passen per demostrar l’eficàcia publicitària de la premsa. De l’estudi s’obté la conclusió que un de cada dos potencials compradors i lectors de cada sector es deté en els anuncis, comprenent un 57% més del que ho fa el conjunt de la població. A més, gairebé un 20% han efectuat una compra arran d’haver vist un anunci del seu interès en el diari, el que suposa un 43% més que la mitjana de la població. Un de cada dos lectors recorda haver vist anuncis que puguin ser del seu interès en algun mitjà imprès.

Per això, l’estudi onclou que la premsa en paper, combinada amb el format digital, és el mitjà que ofereix més informació per als lectors. A més, segons els lectors, la premsa en paper és el mitjà més útil i el que més ajuda en la seva elecció a l’hora de comprar o consumir un producte.

Per AMI – infografia: diarioconcepcion.cl

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...